3-Ilahiler islam dininimi temsil ediyor ediyorsa nasil, islam dininin ana kaynagi olan kuran da herhangi bir ayette ve peygamberimizin sünnetleri olan hadisi seriflerde bana ilahilerin islam dininde yeri olduguna
dair bir kaynak verirmisiniz ?
Sayin Admin herhangi bir Islami konuyu acmadan önce kendi avatarinda yazdigin yaziyi oku ondan sonra bu konulara gir. Ben bu konuda tartismaya hic niyetim yok.
Orijinalin yazari engiz
Sayin Admin herhangi bir Islami konuyu acmadan önce kendi avatarinda yazdigin yaziyi oku ondan sonra bu konulara gir. Ben bu konuda tartismaya hic niyetim yok.
Orijinalin yazari engiz
Sayin Admin herhangi bir Islami konuyu acmadan önce kendi avatarinda yazdigin yaziyi oku ondan sonra bu konulara gir. Ben bu konuda tartismaya hic niyetim yok.
Sen önce insanlarla tartismasini ögren atip tutarken iyi oluyordu simdi sorunca afalladin dimi. Yeterli bilgi sahibi olmadan babadan duyma bilgilerle milleti elestirme. Bir yerlere birseyler yazarken önce altindan kalkip kalkamiyacagini ölc.
Sen kimin ne kadar müslüman oldugunu ne bilirsinki. Ancak lafla peynir gemisi yürütürsün. Islam dedigin islami ögren ondan sonra cik karsima !!!
Bu arada imzandaki yazi dedinde, yine insanlari tanimadan ön yargili olmanin zararlari iste. O yazidan yanlis anlam cikardiginin kaniti asagidakini oku...
İlahi tarzında, müzik enstrumanlarıyla yada sesle icra edilen çalışmaların, İslam dini içinde gerekliliği diye hiçbirşey duymadım...Ancak, inananların sosyal anlamda yöneldikleri ve kendilerini bu şekilde estetize ettikleri kanaatindeyim...Tasavvufi içeriği anlamında insan ruhunda rahatlık oluşturabildiğine inanıyorum...Yalnız her konuda olduğu gibi bu durumunda suyu çıkarılıp, ''ilahi mix'' ''ilahi pop'' diye saçma sapan uygulamalarla insanlara sunulması çok rahatsızlık verici...Korkarım yakında ''ilahi hip-hop'' ''ilahi-rock'' dinletmeye kalkabilirler...(...sakın kimse tutupta ohooo, bunlar var bile demesin..! yıkılırım...)
Ben direk bagdastiramiyorum ama ilahi dinledigimde rahatlik hissediyorum yani müzikmi ilahimi diye sorulsa kesinlikle ilahi derim bence ilahilerin sözleri cok güzel direk anlatamadiklerini ilahilerle anlatiyorsun ben beyeniyorum ve bana islami hatirlatiyor ilahiler
Arkadaslar yanlis anlamayin ben burada ilahi dinlemeyin anlaminda yazmadim ancak günümüzede öyle bir hal almiski sanki ilahi dinlemek sevap veya dine ait bir parca gözüyle bakiliyor, sözleri ne kadar din icerikli olsada müzigin dinimizde haram olduguna dair bir cok delil vardir. ha sen müzik dinlemiyormsun dersneiz orasi ayri birsey onun günahi benimdir. Yani bir seyin haramligini kabul edip islersen günahindan mesulsün ama yokya bunun neresi haram dersen ALLAH a ortak kosmus olur küfre girer kafir olursun. Haa müzikmi ilahimi dersen ilahiyi tercih etmek belki daha iyi olabilir ama bence ilahiler dinin bir parcasi yada geregi degildir. müzik haram ben dinlemem ama ben ilahi dinlerim diyen insan bunlari bir daha gözden gecirmeli diye düsünüyorum. bu arada asagidaki kaynaklarda müzik ve islamdaki yeirne dair bazi bilgiler kaynaklariyla birlikte yer almaktadir... Eminim bir cok insan bir anda yuh ya manyak bunlar konuy bak 'demistir ancak ALLAH insanlara akil vermis ben babamdan böyle gördüm böyle gider demekte üzerimizden yükü atmaya yetmez. Imami azam ebu hanife bile egerki benden sonra alimler bir seyin sünnet olduguna kanaat getirdiyseler benim icdihatimi birakin benim icdihatim odur buyurmustur. gerci beninanmiyorumki onun zamaninda ilahi olsun ...
Aletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı aleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)
Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı aleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadisten kasıt, çalgı aleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsir-i ibni Kesir, Tefsir-i Medarik)
Mevâhib-i aliyye ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kuran-ı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar. Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)
Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki:
(Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)
Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir. Kuran-ı kerimde buyuruluyor ki:
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]
(Kur'anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]
Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]
(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]
(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]
(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Kur'an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Çalgıları yok etmek için gönderildim.) [Ebu Nuaym]
(Cenab-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı aletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ.Ahmed]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır.) [Tirmizi, Ebu Davud, İ.Mace, İ.Ahmed]
(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir.) [Buhari]
(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]
(Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri [türediler], önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin.) [Tirmizi]
(Şarkıcı kadının aldığı para haram olduğu gibi, onu dinlemek ve yüzüne bakmak da haramdır. Haramla beslenen vücuda Cehennem ateşi layıktır.) [Taberani]
(Kur'anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) [Müsamere]
İbni Hibbanın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı aletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-islâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı aletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.
Hiçbir âlim musikiye mubah dememiştir
Yukarıdaki yazıda musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik. Şimdide âlimlerden örnekler veriyoruz:
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)
Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur'an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)
Burhaneddin-i Mergınâni buyurdu ki:
Kuran-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdid-i iman gerekir. Kuhistâni de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir. (R.Muhtar)
Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömere kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır. Düğünlerde def çalmak
hadis-i şerifte emredildi. Bayramda, savaşta, hac yolunda ve askerlikte davul ve benzeri aletleri çalmak caizdir. Sahurda, düğünlerde davul çalmak da caizdir. [Okullarda, milli ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak câizdir.] (Hadika)
Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)
Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid'attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.
Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [mevlid, ilahi] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)
Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye)
Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)
Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüsün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefislere hoş gelmesi, nefisleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefisler keyiflenmekte, şehvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefisleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır. Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefisleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur. (S.Ebediyye)
tskler Levis bilgilerin icin ....gercektende önemli bir konuya el atmisssin...ama bana göre su zamanda hangimiz bir hocanin vaazini acip dinliyoruz ve yanlislarimizi görüyoruz...ilahide bu anlamda insani düsünmeye davet ediyor sözleriyle...Allahi ,ölümü,peygamber efendimizi,ashablarini ....ve daha bir cok sey anlatiyor....ama suda varki ilahileri bile bazen saptiriyorlar insanin kalkip oynayasi geliyor töbe töbeee....bunada karsiyim ben ...bir düsünelim bir muzik dinlerken sözlerine dikkat edin ilahi dinlerken sözlerine dikkat edin hangisi insan ruhunu rahatlatiyor ....muziklerde sözlerini anlamiyorsun bile ve cok abes sözler geciyor ....ilahi diye kuran da yada baska bir yerde bahsedilmiyor ama dedigim gibi ölümü , allahi,resulu......hatirlatiyorsa bence ilahi dinlemek caizdir .
türk sanat müziği dinledin mi sizemüzik hakkında bir olayı anlatayım. muhammet peygamber bir gün bir düğünün oldugu yerden geçiyormuş tep çalan kadın aaaaaaaaaaa bakın peygamber efendimiz geçiyor demiş. peygamberde bırakın şimdi bunu da demin yaptığın işe devam et demiş kadına ...ayrıca ölümü hatırlamanın ne avantajı oluyo anlamıyorum. ben ilahilere karşı filan değilim saadece bunun dine alet edilmesine karşıyım. sanki bazıları islamın beş şartı gibi görüyorda ondan...ayrıca ibadetini yapan biri ölümden korkmaz... ölüm onun için yeni bir yaşam dır...
levis burhana katılıyorum. ayrıca islamda kadın erkek ayrımı olmadığına inanıyorum
prof. dr. edip yüksel diyorki ilahilerin islamla olan alakası hurafe ve bidaat ibarettir.
bence ilahiler sadeca için de Allah'ı ve peygamberi öven şarkılardır.
Konuyla alakasi yok ama islamda kadinla erkek arsinda fark yok demek bence yanlis birsey. Bazi konularda olmasada bazi konularda mutlaka var. Yani nedemek kadinla erkek arasinda fark yok? Birakalim islami yani islam olmayan ülkelerde erkekle kadin arasinda fark yokmu ??? Ya böyle sacmalik olmaz hic bir ülkenin kanunlarinda bile kadinla erkek esit degildir. Cok basit bir örnek bosana bir kari koca arasinda maddi manevi bir sorun yoksa cocuklar anneye verilir bu kadar basit. Islamda kadinla erkek arasinda fark yoksa neden kadin iki sahit olmak zorundada erkek tek sahit ???
Kadin kadindir erkekte erkek ALLAH bizleri ayni yaratmamiski kul neden ayni kefeye sokmaya calisiyor ???
Kadinlara caiz olan sey erkeklerede caiz olacak diye yada tam tersi söz konusu olamaz.
Ben burhanin bahsettigi seyin yaynlis oldugunu söylemek istemedim sadece bir noktaya parmak bastim.
Ama ne islamda nede hayatin icinde kadinla erkek esit degildir. Üstünlükle esitlik kavramini ayirt edemiyen feministler islami kötülemek amaciyla böyle birsey cikartmislar milleti islama karsi kiskirtiyorlar.