Müzik Notaları

Son güncelleme: 02.10.2013 18:07
  • Eline sağlık çalışmalar çok güzel devamı dileğiyle başarılar
#04.09.2008 00:26 0 0 0
  • arkadaşlar slm.bn notalri biliorm ama şarkıların notalrını bulamıorm bna yardncı olablecek bir arkdş varsa cvp verblrmi???
#04.09.2008 17:44 0 0 0
  • teşekkürler
#06.09.2008 17:04 0 0 0
  • süper ellerinize sağlık
#11.09.2008 16:53 0 0 0
  • sitenizi çok beğendim. Devamını dilerim
#12.09.2008 00:04 0 0 0
  • @LEVIS-501 adlı üyeden alıntı:
    Müzik - Nota Temel Bilgiler
    Müzik Notaları

    Nota: Seslerin tonlarına göre sınıfsal tanım şeklidir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol

    noimage

    Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan notaları yazmaya yarayan şekildir. Portenin dışına taşan yani birinci çizgiden önce veya beşinci çizgiden sonra yazılması gereken notaları yazmak için çizilen çizgilerdir.

    noimage


    Anahtar: Dizekte başladığı çizgideki notaya adını veren, notaların okunmasını ve isimlendirilmesini sağlayan işaretlere Anahtar denir.Anahtar dizeğin baş tarafına konur. Müzikte 3 temel anahtar vardır.( Do,Sol,Fa) Bu anahtarları Dizekte değişik yerlerde kullanarak toplam 7 anahtar elde edilir.

    noimage
    Sol anahtarı

    Fa anahtarı

    Do anahtarı


    SUS (Es): Müzikte belli bir birim zamanı olan ve sessiz geçen süreye Sus denir.Sol tarafta sus değerleri yer alır.Örneğin birlik notanın sol tarafında birlik es (sus)yer alır.

    noimage


    noimage


    Birlik Nota 1

    İkilik Nota 1/2

    Dörtlük Nota 1/4

    Sekizlik Nota 1/8

    Onaltılık Nota /16

    Otuzikilik Nota 1/32

    Altmışdörtlük Nota/64


    TEKRAR İŞARETİ: Bir müzik parçasında en az iki veya daha çok ölçüleri yinelemek için kullandığımız işarete Tekrar işareti denir.

    Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır.

    noimage


    Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir.

    noimage


    Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır.

    noimage


    Genel Müzik Bilgisi

    Solfej notaları melodileriyle seslendirmektir.Bona ise notaları sadece ritmik değerleriyle okumadır.Nota Öğrenirken iki temel bilgi esastır.Bunlar ritim değeri ve nota değeridir.Birbiri ardına eşit aralıklı,düzenlerle sıralanan vuruşlara ritim denir. Basit Ritimler
    2/4 , 3/4 , 4/4 (C) şeklinde gösterilirler..
    Bileşik Ritimler
    Basit Ritmlerin birbirine eklenmesiyle oluşurlar.Örnek olarak:
    5/8 , 6/8 , 7/8 , 8/8 , 9/8

    Müzik , "İnsanların kelimeler ile anlatamadığı duygu, düşünce ve hislerini melodik seslerle anlatma sanatıdır". Müziğin diğer bir tanımı ise "insanların kendi yapılarına uygun, yaşadğı ortama göre sesleri kullanma sanatıdır" şeklindedir.

    SES : Bir cismin titreşiminden meydana gelen dalgaların hava yolu ile kulağımıza ulaşmasına denir.

    SESİN DUYULMASI ( İşitme ) : İnsanlarda işitmeyi ve duymayı sağlayan organı kulaktır. Dış kulağa iletilen ses, orta kulağa intikal eder. Orta kulaktan ise iç kulağa geçerek sinirler aracılığı ile beyine ulaşır. Böylece ses beyinde canlandırılmış diğer bir deyişle duyulmuş olur.

    SESİN HIZI : Sesin herhangi bir cisim veya maddeden çıktığı andan itibaren bulunduğu ortama göre belirli bir ulaşma hızı vardır. Bu konuda yapılan çalışmalara göre durgun ve ısı derecesi sıfır olan bir ortamda ses saniyede 340 metre hız yapar.

    SESİN TİTREŞİM ÖZELLİKLERİ : Seslerin incelik - kalınlık dereceleri ve zamana göre titreşim özellikleri vardır. Örneğin LA sesi bir saniyede 440 titreşim gerçekleştirir. Diğer sesler de buna göre düzenlenmiştir.

    MÜZİK SESLERİ : Müzik sesleri İnsan Sesleri ve Müzik Aletleri Sesleri olmak üzere ikiye ayrılır.
    İnsan Sesleri : İnsan sesleri , Kadın Sesleri ve Erkek sesleri olarak iki guruba ayrılır.
    Erkek Sesleri : Tenor (İnce), Bariton (Orta) , Bas (Kalın) olarak üçe ayrılır.
    Kadin Sesleri : Soprano (İnce) , Mezzo Soprano (Orta), Alto olarak üçe ayrılır.


    SES MERDİVENİ: İnsan kulağı ile duyulması imkanı olan seslerin en kalınından en incesine kadar sıralanış biçimine ses merdiveni denir. Ses Merdiveni üç bölüme ayrılır : Bunlar Kaba Bölge, Orta Bölge ve Tiz Bölgedir.

    ARALIK : İki nota arasındaki mesafeye yani ses farkına denir.

    SÜRE : Notaların vermiş olduğu zaman bütünlüğüne süre denir. Sesli Süre ve Sessiz Süre olmak üzere iki çeşit süre vardır. Sesli süreler notaların seslendiriliş zamanını, sessiz süreler ise notalar arası bekleme zamanını ifade eder. Sessiz süreler Müzikte ES işareti ile tanımlanır.

    TAM SES : İki bitişik notanın veya derecenin gösterdiği aralığa Tam Ses denir. Bu notaların gösterdiği küçük aralıklara da Yarım Ses denir

    KOMA : İki tam ses arasındaki dokuz küçük sesin her birine verilen isimdir.

    ÖLÇÜ : Bir müzik eserinin eşit süreli bölümlerine Ölçü denir. Ölçü çizgileri porteye dikey olarak konulur. Her ölçüde ölçü rakamı kadar nota süreleri vardır.

    EKSİK ÖLÇÜ ( ANAKRUS ) : Bazı eserlerde ilk ölçü çizgisinden önce gelen ölçülere verilen isimdir.

    Nota, müziği okuyup yazıya almaya yarayan şekillerdir. Yazı harflerinin adları bulunuşu gibi, bu şekillerinde adları vardır.

    Notalara ait yedi isim şunlardır:
    do (ilim dilinde bazen "ut"),
    re,
    mi,
    fa,
    sol,
    la,
    si.Almanya ve İngiltere'de, Ortaçağ tarzından solfejde kısmen hatıra olarak notalar doğrudan doğruya alfabe harflerinden yedisinin adlarıyla okunmaya devam ediliyor:
    C (do),
    D (re),
    E (mi),
    F (fa),
    G (sol),
    A (la),
    H (si),
    B (si bemol). Bu, Almanlardaki sistemdir.Nota (veya not) kelimesi, bir şeyi sonradan hatıra getirtecek surette bir yere not etmeyi ifade eden sözdür. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere nota dizeği üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır.
    Karakterci nota: Bir özelliği belirten nottur. Dizideki yedi notanın vasıfları olan tonik, toniküstü, mediant (ortanca), alt-dominant, dominant (hâkim), dominantüstü, sensible (duygun) nota, terimleri hep karakterci notalardır. Çünkü, dizide her birinin farklı birer rolü vardır ve karakterlerini işte bu roller sağlar.
    Bir dizinin ilk üçlü ve ilk altılı aralıkları o dizi modunun karakterci notalarıdır. Majör ve minör dizilerin mod notaları adını alırlar.
    Zarif notalar: Melodide bazı süs ve işleme notalarına böyle denir. Melodik süslemeler dediklerimiz bunlardır (Bak: Süslemeler). "Bezen notaları"da denilebilir.
    Küme notalar: Nota kümecikleri. Ölçünün bir zamanını veya zamanın bir bölümünü vücuda getiren tertipli kümeciklere nizam dışı katılan notalara (bir yüklenti ihdas ettikleri için) böyle denir. Yük notalarının vücuda getirdiği böyle nizam dışı gruplar, birleştikleri notaların sayısını karşılayan rakamlarla gösterilirler.

    Nota Şekilcikleri (Figures de notes)

    Türlü nispî uzunlukları, yani süsleri olan nota kıymetleri şu figürlerle gösterilirler: Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik, Onaltılık, Otuzikilik, Altmışdörtlük. Bu süreleri küçüklere "göze hitap eden" biçim adlarıyla öğreterek nota dersine başlamak kolaylığı muciptir. Sırasıyla şunlardır: Yuvarlak, Beyaz, Siyah, Çengelli, İki çengelli, Üç çengelli, Dört çengelli.

    Nota Şekillerinin Yazılışı

    Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı çizilmiş bulunmalıdır. Aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, yuvarlak yazılı notalar -akor yazısında temas noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. Beyzi notalarda ise temas noktası iki taraftan kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. Bu fark göz önünde tutulup hiç olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır
    İkilik'ten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar İkilik kıymetten itibaren altmışdörtlüğe kadar bütün nota başları aynı büyüklükte düşmelidir Birlik nota öbürlerinden az büyükçedir, hem de onların aksine olarak portedeki yerine yayvan ve yatık yazılmalıdır. Öbür nota başlarından büyük olduğu için, eğik yazılırsa portenin aralık ve çizgilerinden taşar. Neticede okunması güçleşir, yanlış okunmaya sebebiyet verebilir Sükût (Es) İşaretleri ve Yazılışları
    Kıymetler gibi esler de çeşitli ve portedeki yerleri bazen farklıcadır.
    Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır.
    İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur
    Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunurlar
    Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik esinki kadar indirilir.
    Noktalı nota ve eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ve porte aralıklarına konulmalıdır. Çizginin üstüne nokta konulmaz. Çünkü, üst üste gelecek aynı renkler birbirini yok ederlerBir ölçüden daha fazla, yani birkaç ölçülük olan esler şu misalde görüldüğü üzere, yazılırlar.

    Nota Bacaklarının Çekilişi

    Tek olarak, her notanın bacağı, adlandığı sesin oktavına kadar uzatılır.
    "A" misalinde görüldüğü üzere, birinci çizgi altındaki do notası, portenin üçüncü "do" aralığının ortasına, re dördüncü çizgiye, mi yukarıdaki "mi" aralığına ve birinci aralıktaki fa beşinci "fa" çizgisine kadar uzatılır. Öbür notalar da "yukarıdaki gibi" oktavlarına kadar uzatılırlar.
    Birinci ilâve çizgili alt "do" notasından itibaren re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları yukarı, sonra gelen si, do, re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları da aşağı çekilir Aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere ilk ilâve çizgili kalın si notası ile ondan pes düşen bütün ilâve çizgili notaların bacakları hep portenin üçüncü "si" çizgisine kadar çekilirler Gelen örnekte görüldüğü gibi, birinci ilâve çizgili "si" notasından başlayıp yükselen notaların bacakları hep portenin üçüncü si çizgisine kadar indirilirler Nota bacakları porte üzerindeki yerlerine göre yukarı veya aşağı çekildiklerinde, aşağı indirili bacaklar nota yuvarlağının solundan, yukarı çekilenler nota yuvarlağının sağından çizilmelidirler İlâve çizgileri arasındaki açıklık, porte çizgilerinin açıklıkları kadar olmalıdır. Üst üste sıralı ilâve çizgileri hep aynı uzunlukta ve bir hizada olacaklardır

    Orijinali Göster...
    Müzik - Nota Temel Bilgiler
    Müzik Notaları

    Nota: Seslerin tonlarına göre sınıfsal tanım şeklidir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol

    noimage

    Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan notaları yazmaya yarayan şekildir. Portenin dışına taşan yani birinci çizgiden önce veya beşinci çizgiden sonra yazılması gereken notaları yazmak için çizilen çizgilerdir.

    noimage


    Anahtar: Dizekte başladığı çizgideki notaya adını veren, notaların okunmasını ve isimlendirilmesini sağlayan işaretlere Anahtar denir.Anahtar dizeğin baş tarafına konur. Müzikte 3 temel anahtar vardır.( Do,Sol,Fa) Bu anahtarları Dizekte değişik yerlerde kullanarak toplam 7 anahtar elde edilir.

    noimage
    Sol anahtarı

    Fa anahtarı

    Do anahtarı


    SUS (Es): Müzikte belli bir birim zamanı olan ve sessiz geçen süreye Sus denir.Sol tarafta sus değerleri yer alır.Örneğin birlik notanın sol tarafında birlik es (sus)yer alır.

    noimage


    noimage


    Birlik Nota 1

    İkilik Nota 1/2

    Dörtlük Nota 1/4

    Sekizlik Nota 1/8

    Onaltılık Nota /16

    Otuzikilik Nota 1/32

    Altmışdörtlük Nota/64


    TEKRAR İŞARETİ: Bir müzik parçasında en az iki veya daha çok ölçüleri yinelemek için kullandığımız işarete Tekrar işareti denir.

    Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır.

    noimage


    Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir.

    noimage


    Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır.

    noimage


    Genel Müzik Bilgisi

    Solfej notaları melodileriyle seslendirmektir.Bona ise notaları sadece ritmik değerleriyle okumadır.Nota Öğrenirken iki temel bilgi esastır.Bunlar ritim değeri ve nota değeridir.Birbiri ardına eşit aralıklı,düzenlerle sıralanan vuruşlara ritim denir. Basit Ritimler
    2/4 , 3/4 , 4/4 (C) şeklinde gösterilirler..
    Bileşik Ritimler
    Basit Ritmlerin birbirine eklenmesiyle oluşurlar.Örnek olarak:
    5/8 , 6/8 , 7/8 , 8/8 , 9/8

    Müzik , "İnsanların kelimeler ile anlatamadığı duygu, düşünce ve hislerini melodik seslerle anlatma sanatıdır". Müziğin diğer bir tanımı ise "insanların kendi yapılarına uygun, yaşadğı ortama göre sesleri kullanma sanatıdır" şeklindedir.

    SES : Bir cismin titreşiminden meydana gelen dalgaların hava yolu ile kulağımıza ulaşmasına denir.

    SESİN DUYULMASI ( İşitme ) : İnsanlarda işitmeyi ve duymayı sağlayan organı kulaktır. Dış kulağa iletilen ses, orta kulağa intikal eder. Orta kulaktan ise iç kulağa geçerek sinirler aracılığı ile beyine ulaşır. Böylece ses beyinde canlandırılmış diğer bir deyişle duyulmuş olur.

    SESİN HIZI : Sesin herhangi bir cisim veya maddeden çıktığı andan itibaren bulunduğu ortama göre belirli bir ulaşma hızı vardır. Bu konuda yapılan çalışmalara göre durgun ve ısı derecesi sıfır olan bir ortamda ses saniyede 340 metre hız yapar.

    SESİN TİTREŞİM ÖZELLİKLERİ : Seslerin incelik - kalınlık dereceleri ve zamana göre titreşim özellikleri vardır. Örneğin LA sesi bir saniyede 440 titreşim gerçekleştirir. Diğer sesler de buna göre düzenlenmiştir.

    MÜZİK SESLERİ : Müzik sesleri İnsan Sesleri ve Müzik Aletleri Sesleri olmak üzere ikiye ayrılır.
    İnsan Sesleri : İnsan sesleri , Kadın Sesleri ve Erkek sesleri olarak iki guruba ayrılır.
    Erkek Sesleri : Tenor (İnce), Bariton (Orta) , Bas (Kalın) olarak üçe ayrılır.
    Kadin Sesleri : Soprano (İnce) , Mezzo Soprano (Orta), Alto olarak üçe ayrılır.


    SES MERDİVENİ: İnsan kulağı ile duyulması imkanı olan seslerin en kalınından en incesine kadar sıralanış biçimine ses merdiveni denir. Ses Merdiveni üç bölüme ayrılır : Bunlar Kaba Bölge, Orta Bölge ve Tiz Bölgedir.

    ARALIK : İki nota arasındaki mesafeye yani ses farkına denir.

    SÜRE : Notaların vermiş olduğu zaman bütünlüğüne süre denir. Sesli Süre ve Sessiz Süre olmak üzere iki çeşit süre vardır. Sesli süreler notaların seslendiriliş zamanını, sessiz süreler ise notalar arası bekleme zamanını ifade eder. Sessiz süreler Müzikte ES işareti ile tanımlanır.

    TAM SES : İki bitişik notanın veya derecenin gösterdiği aralığa Tam Ses denir. Bu notaların gösterdiği küçük aralıklara da Yarım Ses denir

    KOMA : İki tam ses arasındaki dokuz küçük sesin her birine verilen isimdir.

    ÖLÇÜ : Bir müzik eserinin eşit süreli bölümlerine Ölçü denir. Ölçü çizgileri porteye dikey olarak konulur. Her ölçüde ölçü rakamı kadar nota süreleri vardır.

    EKSİK ÖLÇÜ ( ANAKRUS ) : Bazı eserlerde ilk ölçü çizgisinden önce gelen ölçülere verilen isimdir.

    Nota, müziği okuyup yazıya almaya yarayan şekillerdir. Yazı harflerinin adları bulunuşu gibi, bu şekillerinde adları vardır.

    Notalara ait yedi isim şunlardır:
    do (ilim dilinde bazen "ut"),
    re,
    mi,
    fa,
    sol,
    la,
    si.Almanya ve İngiltere'de, Ortaçağ tarzından solfejde kısmen hatıra olarak notalar doğrudan doğruya alfabe harflerinden yedisinin adlarıyla okunmaya devam ediliyor:
    C (do),
    D (re),
    E (mi),
    F (fa),
    G (sol),
    A (la),
    H (si),
    B (si bemol). Bu, Almanlardaki sistemdir.Nota (veya not) kelimesi, bir şeyi sonradan hatıra getirtecek surette bir yere not etmeyi ifade eden sözdür. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere nota dizeği üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır.
    Karakterci nota: Bir özelliği belirten nottur. Dizideki yedi notanın vasıfları olan tonik, toniküstü, mediant (ortanca), alt-dominant, dominant (hâkim), dominantüstü, sensible (duygun) nota, terimleri hep karakterci notalardır. Çünkü, dizide her birinin farklı birer rolü vardır ve karakterlerini işte bu roller sağlar.
    Bir dizinin ilk üçlü ve ilk altılı aralıkları o dizi modunun karakterci notalarıdır. Majör ve minör dizilerin mod notaları adını alırlar.
    Zarif notalar: Melodide bazı süs ve işleme notalarına böyle denir. Melodik süslemeler dediklerimiz bunlardır (Bak: Süslemeler). "Bezen notaları"da denilebilir.
    Küme notalar: Nota kümecikleri. Ölçünün bir zamanını veya zamanın bir bölümünü vücuda getiren tertipli kümeciklere nizam dışı katılan notalara (bir yüklenti ihdas ettikleri için) böyle denir. Yük notalarının vücuda getirdiği böyle nizam dışı gruplar, birleştikleri notaların sayısını karşılayan rakamlarla gösterilirler.

    Nota Şekilcikleri (Figures de notes)

    Türlü nispî uzunlukları, yani süsleri olan nota kıymetleri şu figürlerle gösterilirler: Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik, Onaltılık, Otuzikilik, Altmışdörtlük. Bu süreleri küçüklere "göze hitap eden" biçim adlarıyla öğreterek nota dersine başlamak kolaylığı muciptir. Sırasıyla şunlardır: Yuvarlak, Beyaz, Siyah, Çengelli, İki çengelli, Üç çengelli, Dört çengelli.

    Nota Şekillerinin Yazılışı

    Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı çizilmiş bulunmalıdır. Aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, yuvarlak yazılı notalar -akor yazısında temas noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. Beyzi notalarda ise temas noktası iki taraftan kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. Bu fark göz önünde tutulup hiç olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır
    İkilik'ten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar İkilik kıymetten itibaren altmışdörtlüğe kadar bütün nota başları aynı büyüklükte düşmelidir Birlik nota öbürlerinden az büyükçedir, hem de onların aksine olarak portedeki yerine yayvan ve yatık yazılmalıdır. Öbür nota başlarından büyük olduğu için, eğik yazılırsa portenin aralık ve çizgilerinden taşar. Neticede okunması güçleşir, yanlış okunmaya sebebiyet verebilir Sükût (Es) İşaretleri ve Yazılışları
    Kıymetler gibi esler de çeşitli ve portedeki yerleri bazen farklıcadır.
    Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır.
    İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur
    Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunurlar
    Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik esinki kadar indirilir.
    Noktalı nota ve eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ve porte aralıklarına konulmalıdır. Çizginin üstüne nokta konulmaz. Çünkü, üst üste gelecek aynı renkler birbirini yok ederlerBir ölçüden daha fazla, yani birkaç ölçülük olan esler şu misalde görüldüğü üzere, yazılırlar.

    Nota Bacaklarının Çekilişi

    Tek olarak, her notanın bacağı, adlandığı sesin oktavına kadar uzatılır.
    "A" misalinde görüldüğü üzere, birinci çizgi altındaki do notası, portenin üçüncü "do" aralığının ortasına, re dördüncü çizgiye, mi yukarıdaki "mi" aralığına ve birinci aralıktaki fa beşinci "fa" çizgisine kadar uzatılır. Öbür notalar da "yukarıdaki gibi" oktavlarına kadar uzatılırlar.
    Birinci ilâve çizgili alt "do" notasından itibaren re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları yukarı, sonra gelen si, do, re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları da aşağı çekilir Aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere ilk ilâve çizgili kalın si notası ile ondan pes düşen bütün ilâve çizgili notaların bacakları hep portenin üçüncü "si" çizgisine kadar çekilirler Gelen örnekte görüldüğü gibi, birinci ilâve çizgili "si" notasından başlayıp yükselen notaların bacakları hep portenin üçüncü si çizgisine kadar indirilirler Nota bacakları porte üzerindeki yerlerine göre yukarı veya aşağı çekildiklerinde, aşağı indirili bacaklar nota yuvarlağının solundan, yukarı çekilenler nota yuvarlağının sağından çizilmelidirler İlâve çizgileri arasındaki açıklık, porte çizgilerinin açıklıkları kadar olmalıdır. Üst üste sıralı ilâve çizgileri hep aynı uzunlukta ve bir hizada olacaklardır


    Notalara dair bazi kelimeler:

    nota
    notalar
    flüt notaları
    gitar notaları
    müzik notaları
    türkü notaları
    şarkı notaları
    bağlama nota
    bağlama notaları
    flüt nota
    gitar nota
    hatırla sevgili notaları
    istiklal marşı notaları
    istiklal marşının notaları
    keman notaları
    melodi notaları
    müzik nota
    nota arşivi
    nota bilgisi
    nota nedir
    nota programı
    nota yerleri
    org notaları
    piyano notaları
    samanyolu notaları
    sanat müziği notaları
    saz notaları
    türk müziği notaları
    türk sanat müziği notaları
    türkü nota
    türkü notası
    çocuk şarkıları notaları
    şarkı notası
    şarkıların notaları
    10 yıl marşı notaları
    baglama notaları
    bağlama notası
    bağlama türkü notaları
    bağlamada nota
    besteleyici notaları
    blok flüt notaları
    caddelerde rüzgar notaları
    cennet notaları
    dizi müziği notaları
    flüt notası
    flüt şarkı notaları
    fülüt notaları
    gitar notalar
    gitar notası
    gitar şarkı notaları
    gitarda nota
    gitarda notalar
    halk müziği notaları
    hatırla sevgili nota
    hatırla sevgilinin notaları
    ilahi nota
    ilahi notaları
    keman nota
    keman notası
    klarnet notaları
    klasik gitar notaları
    klasik müzik notaları
    marş notaları
    melodi nota
    müzik notalar
    müzik notası
    müzikte nota
    ney nota
    ney notaları
    nota akor
    nota arsivi
    nota bilgileri
    nota defteri
    nota dersi
    nota dersleri
    nota değerleri
    nota indir
    nota kitabı
    nota okuma
    nota resimleri
    nota tab
    nota yazma
    nota yazma programı
    nota yazım
    nota yazım programı
    nota yazımı
    nota öğrenme
    notaların yerleri
    org nota
    piano nota
    piano notaları
    piyano nota
    pop müzik notaları
    samanyolu nota
    samanyolu şarkısının notaları
    sanat müziği nota
    sanat müziği nota arşivi
    sarkı notaları
    saz nota
    saz notası
    solo notaları
    söz nota
    telefon notaları
    trt nota
    trt nota arşivi
    tsm nota
    tsm notaları
    turku notaları
    türk halk müziği notaları
    türk müziği nota
    türk sanat müziği nota
    türkü notalar
    türkü sözleri ve notaları
    türkü ve notaları
    türküler ve notaları
    türkülerin notaları
    ud notaları
    yan flüt notaları
    çanakkale türküsü notaları
    çanakkale türküsünün notaları
    çocuk şarkıları ve notaları
    şarkı nota
    şarkı notalar
    şarkı sözleri ve notaları
    şarkı ve notaları
    şarkılar ve notaları
    bateri notaları
    bağlamada nota yerleri
    cennet nota
    davul notaları
    do notası
    gitar nota yerleri
    gitarın notaları
    gıtar notaları
    klasik gitar nota
    klavye notaları
    müziklerin notaları
    nota arşiv
    nota bul
    nota eğitimi
    nota işaretleri
    nota kavramı
    nota sehpası
    nota sitesi
    nota vermek
    nota öğrenmek
    parça notaları
    piyano notası
    tsm nota arşivi
    türk sanat müziği nota arşivi
    saol emeğine sağlık
#12.09.2008 16:04 0 0 0
  • TESEKKÜR EDERİM
#14.09.2008 09:57 0 0 0
  • arkadaşlar ben müzik derslerine mecburen giren bi ingilizce öğretmeniyim , ve ba sit flüt notalarına ihtiyacım var yardım edersseniz çok sevinirim
#14.09.2008 13:51 0 0 0
  • emeğinize sağlık tşk ler.
#15.09.2008 23:48 0 0 0
  • sagol
#18.09.2008 12:52 0 0 0
  • selam ark
#18.09.2008 21:46 0 0 0
  • teşekkürler ben de yeni başladım
#18.09.2008 23:08 0 0 0
  • tesekkürler
#21.09.2008 08:40 0 0 0
  • çok sağol
    @LEVIS-501 adlı üyeden alıntı:
    Müzik - Nota Temel Bilgiler
    Müzik Notaları

    Nota: Seslerin tonlarına göre sınıfsal tanım şeklidir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol

    noimage

    Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan notaları yazmaya yarayan şekildir. Portenin dışına taşan yani birinci çizgiden önce veya beşinci çizgiden sonra yazılması gereken notaları yazmak için çizilen çizgilerdir.

    noimage


    Anahtar: Dizekte başladığı çizgideki notaya adını veren, notaların okunmasını ve isimlendirilmesini sağlayan işaretlere Anahtar denir.Anahtar dizeğin baş tarafına konur. Müzikte 3 temel anahtar vardır.( Do,Sol,Fa) Bu anahtarları Dizekte değişik yerlerde kullanarak toplam 7 anahtar elde edilir.

    noimage
    Sol anahtarı

    Fa anahtarı

    Do anahtarı


    SUS (Es): Müzikte belli bir birim zamanı olan ve sessiz geçen süreye Sus denir.Sol tarafta sus değerleri yer alır.Örneğin birlik notanın sol tarafında birlik es (sus)yer alır.

    noimage


    noimage


    Birlik Nota 1

    İkilik Nota 1/2

    Dörtlük Nota 1/4

    Sekizlik Nota 1/8

    Onaltılık Nota /16

    Otuzikilik Nota 1/32

    Altmışdörtlük Nota/64


    TEKRAR İŞARETİ: Bir müzik parçasında en az iki veya daha çok ölçüleri yinelemek için kullandığımız işarete Tekrar işareti denir.

    Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır.

    noimage


    Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir.

    noimage


    Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır.

    noimage


    Genel Müzik Bilgisi

    Solfej notaları melodileriyle seslendirmektir.Bona ise notaları sadece ritmik değerleriyle okumadır.Nota Öğrenirken iki temel bilgi esastır.Bunlar ritim değeri ve nota değeridir.Birbiri ardına eşit aralıklı,düzenlerle sıralanan vuruşlara ritim denir. Basit Ritimler
    2/4 , 3/4 , 4/4 (C) şeklinde gösterilirler..
    Bileşik Ritimler
    Basit Ritmlerin birbirine eklenmesiyle oluşurlar.Örnek olarak:
    5/8 , 6/8 , 7/8 , 8/8 , 9/8

    Müzik , "İnsanların kelimeler ile anlatamadığı duygu, düşünce ve hislerini melodik seslerle anlatma sanatıdır". Müziğin diğer bir tanımı ise "insanların kendi yapılarına uygun, yaşadğı ortama göre sesleri kullanma sanatıdır" şeklindedir.

    SES : Bir cismin titreşiminden meydana gelen dalgaların hava yolu ile kulağımıza ulaşmasına denir.

    SESİN DUYULMASI ( İşitme ) : İnsanlarda işitmeyi ve duymayı sağlayan organı kulaktır. Dış kulağa iletilen ses, orta kulağa intikal eder. Orta kulaktan ise iç kulağa geçerek sinirler aracılığı ile beyine ulaşır. Böylece ses beyinde canlandırılmış diğer bir deyişle duyulmuş olur.

    SESİN HIZI : Sesin herhangi bir cisim veya maddeden çıktığı andan itibaren bulunduğu ortama göre belirli bir ulaşma hızı vardır. Bu konuda yapılan çalışmalara göre durgun ve ısı derecesi sıfır olan bir ortamda ses saniyede 340 metre hız yapar.

    SESİN TİTREŞİM ÖZELLİKLERİ : Seslerin incelik - kalınlık dereceleri ve zamana göre titreşim özellikleri vardır. Örneğin LA sesi bir saniyede 440 titreşim gerçekleştirir. Diğer sesler de buna göre düzenlenmiştir.

    MÜZİK SESLERİ : Müzik sesleri İnsan Sesleri ve Müzik Aletleri Sesleri olmak üzere ikiye ayrılır.
    İnsan Sesleri : İnsan sesleri , Kadın Sesleri ve Erkek sesleri olarak iki guruba ayrılır.
    Erkek Sesleri : Tenor (İnce), Bariton (Orta) , Bas (Kalın) olarak üçe ayrılır.
    Kadin Sesleri : Soprano (İnce) , Mezzo Soprano (Orta), Alto olarak üçe ayrılır.


    SES MERDİVENİ: İnsan kulağı ile duyulması imkanı olan seslerin en kalınından en incesine kadar sıralanış biçimine ses merdiveni denir. Ses Merdiveni üç bölüme ayrılır : Bunlar Kaba Bölge, Orta Bölge ve Tiz Bölgedir.

    ARALIK : İki nota arasındaki mesafeye yani ses farkına denir.

    SÜRE : Notaların vermiş olduğu zaman bütünlüğüne süre denir. Sesli Süre ve Sessiz Süre olmak üzere iki çeşit süre vardır. Sesli süreler notaların seslendiriliş zamanını, sessiz süreler ise notalar arası bekleme zamanını ifade eder. Sessiz süreler Müzikte ES işareti ile tanımlanır.

    TAM SES : İki bitişik notanın veya derecenin gösterdiği aralığa Tam Ses denir. Bu notaların gösterdiği küçük aralıklara da Yarım Ses denir

    KOMA : İki tam ses arasındaki dokuz küçük sesin her birine verilen isimdir.

    ÖLÇÜ : Bir müzik eserinin eşit süreli bölümlerine Ölçü denir. Ölçü çizgileri porteye dikey olarak konulur. Her ölçüde ölçü rakamı kadar nota süreleri vardır.

    EKSİK ÖLÇÜ ( ANAKRUS ) : Bazı eserlerde ilk ölçü çizgisinden önce gelen ölçülere verilen isimdir.

    Nota, müziği okuyup yazıya almaya yarayan şekillerdir. Yazı harflerinin adları bulunuşu gibi, bu şekillerinde adları vardır.

    Notalara ait yedi isim şunlardır:
    do (ilim dilinde bazen "ut"),
    re,
    mi,
    fa,
    sol,
    la,
    si.Almanya ve İngiltere'de, Ortaçağ tarzından solfejde kısmen hatıra olarak notalar doğrudan doğruya alfabe harflerinden yedisinin adlarıyla okunmaya devam ediliyor:
    C (do),
    D (re),
    E (mi),
    F (fa),
    G (sol),
    A (la),
    H (si),
    B (si bemol). Bu, Almanlardaki sistemdir.Nota (veya not) kelimesi, bir şeyi sonradan hatıra getirtecek surette bir yere not etmeyi ifade eden sözdür. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere nota dizeği üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır.
    Karakterci nota: Bir özelliği belirten nottur. Dizideki yedi notanın vasıfları olan tonik, toniküstü, mediant (ortanca), alt-dominant, dominant (hâkim), dominantüstü, sensible (duygun) nota, terimleri hep karakterci notalardır. Çünkü, dizide her birinin farklı birer rolü vardır ve karakterlerini işte bu roller sağlar.
    Bir dizinin ilk üçlü ve ilk altılı aralıkları o dizi modunun karakterci notalarıdır. Majör ve minör dizilerin mod notaları adını alırlar.
    Zarif notalar: Melodide bazı süs ve işleme notalarına böyle denir. Melodik süslemeler dediklerimiz bunlardır (Bak: Süslemeler). "Bezen notaları"da denilebilir.
    Küme notalar: Nota kümecikleri. Ölçünün bir zamanını veya zamanın bir bölümünü vücuda getiren tertipli kümeciklere nizam dışı katılan notalara (bir yüklenti ihdas ettikleri için) böyle denir. Yük notalarının vücuda getirdiği böyle nizam dışı gruplar, birleştikleri notaların sayısını karşılayan rakamlarla gösterilirler.

    Nota Şekilcikleri (Figures de notes)

    Türlü nispî uzunlukları, yani süsleri olan nota kıymetleri şu figürlerle gösterilirler: Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik, Onaltılık, Otuzikilik, Altmışdörtlük. Bu süreleri küçüklere "göze hitap eden" biçim adlarıyla öğreterek nota dersine başlamak kolaylığı muciptir. Sırasıyla şunlardır: Yuvarlak, Beyaz, Siyah, Çengelli, İki çengelli, Üç çengelli, Dört çengelli.

    Nota Şekillerinin Yazılışı

    Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı çizilmiş bulunmalıdır. Aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, yuvarlak yazılı notalar -akor yazısında temas noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. Beyzi notalarda ise temas noktası iki taraftan kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. Bu fark göz önünde tutulup hiç olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır
    İkilik'ten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar İkilik kıymetten itibaren altmışdörtlüğe kadar bütün nota başları aynı büyüklükte düşmelidir Birlik nota öbürlerinden az büyükçedir, hem de onların aksine olarak portedeki yerine yayvan ve yatık yazılmalıdır. Öbür nota başlarından büyük olduğu için, eğik yazılırsa portenin aralık ve çizgilerinden taşar. Neticede okunması güçleşir, yanlış okunmaya sebebiyet verebilir Sükût (Es) İşaretleri ve Yazılışları
    Kıymetler gibi esler de çeşitli ve portedeki yerleri bazen farklıcadır.
    Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır.
    İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur
    Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunurlar
    Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik esinki kadar indirilir.
    Noktalı nota ve eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ve porte aralıklarına konulmalıdır. Çizginin üstüne nokta konulmaz. Çünkü, üst üste gelecek aynı renkler birbirini yok ederlerBir ölçüden daha fazla, yani birkaç ölçülük olan esler şu misalde görüldüğü üzere, yazılırlar.

    Nota Bacaklarının Çekilişi

    Tek olarak, her notanın bacağı, adlandığı sesin oktavına kadar uzatılır.
    "A" misalinde görüldüğü üzere, birinci çizgi altındaki do notası, portenin üçüncü "do" aralığının ortasına, re dördüncü çizgiye, mi yukarıdaki "mi" aralığına ve birinci aralıktaki fa beşinci "fa" çizgisine kadar uzatılır. Öbür notalar da "yukarıdaki gibi" oktavlarına kadar uzatılırlar.
    Birinci ilâve çizgili alt "do" notasından itibaren re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları yukarı, sonra gelen si, do, re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları da aşağı çekilir Aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere ilk ilâve çizgili kalın si notası ile ondan pes düşen bütün ilâve çizgili notaların bacakları hep portenin üçüncü "si" çizgisine kadar çekilirler Gelen örnekte görüldüğü gibi, birinci ilâve çizgili "si" notasından başlayıp yükselen notaların bacakları hep portenin üçüncü si çizgisine kadar indirilirler Nota bacakları porte üzerindeki yerlerine göre yukarı veya aşağı çekildiklerinde, aşağı indirili bacaklar nota yuvarlağının solundan, yukarı çekilenler nota yuvarlağının sağından çizilmelidirler İlâve çizgileri arasındaki açıklık, porte çizgilerinin açıklıkları kadar olmalıdır. Üst üste sıralı ilâve çizgileri hep aynı uzunlukta ve bir hizada olacaklardır

    Orijinali Göster...
    Müzik - Nota Temel Bilgiler
    Müzik Notaları

    Nota: Seslerin tonlarına göre sınıfsal tanım şeklidir ve yedi tane nota vardır. La-Si-Do-Re-Mi-Fa-Sol



    Porte ve İlave Çizgisi: Beş paralel düz çizgi ve dört eşit aralıktan oluşan notaları yazmaya yarayan şekildir. Portenin dışına taşan yani birinci çizgiden önce veya beşinci çizgiden sonra yazılması gereken notaları yazmak için çizilen çizgilerdir.




    Anahtar: Dizekte başladığı çizgideki notaya adını veren, notaların okunmasını ve isimlendirilmesini sağlayan işaretlere Anahtar denir.Anahtar dizeğin baş tarafına konur. Müzikte 3 temel anahtar vardır.( Do,Sol,Fa) Bu anahtarları Dizekte değişik yerlerde kullanarak toplam 7 anahtar elde edilir.


    Sol anahtarı

    Fa anahtarı

    Do anahtarı


    SUS (Es): Müzikte belli bir birim zamanı olan ve sessiz geçen süreye Sus denir.Sol tarafta sus değerleri yer alır.Örneğin birlik notanın sol tarafında birlik es (sus)yer alır.







    Birlik Nota 1

    İkilik Nota 1/2

    Dörtlük Nota 1/4

    Sekizlik Nota 1/8

    Onaltılık Nota /16

    Otuzikilik Nota 1/32

    Altmışdörtlük Nota/64


    TEKRAR İŞARETİ: Bir müzik parçasında en az iki veya daha çok ölçüleri yinelemek için kullandığımız işarete Tekrar işareti denir.

    Röpriz: Genellikle başa dönüleceğini veya 2. defa görüldüğü yerden 1. defa görüldüğü yere dönüleceğini anlatır.




    Senyö: Bir müzik eserinde 2. defa konulduğu yerden, birinci defa konulduğu yere dönüleceğini ve son yazılan yerde bitirileceğini belirtir.




    Ölçü tekrar işareti: Bir ölçüdeki notalar tekrar edileceği zaman kullanılır.




    Genel Müzik Bilgisi

    Solfej notaları melodileriyle seslendirmektir.Bona ise notaları sadece ritmik değerleriyle okumadır.Nota Öğrenirken iki temel bilgi esastır.Bunlar ritim değeri ve nota değeridir.Birbiri ardına eşit aralıklı,düzenlerle sıralanan vuruşlara ritim denir. Basit Ritimler
    2/4 , 3/4 , 4/4 (C) şeklinde gösterilirler..
    Bileşik Ritimler
    Basit Ritmlerin birbirine eklenmesiyle oluşurlar.Örnek olarak:
    5/8 , 6/8 , 7/8 , 8/8 , 9/8

    Müzik , "İnsanların kelimeler ile anlatamadığı duygu, düşünce ve hislerini melodik seslerle anlatma sanatıdır". Müziğin diğer bir tanımı ise "insanların kendi yapılarına uygun, yaşadğı ortama göre sesleri kullanma sanatıdır" şeklindedir.

    SES : Bir cismin titreşiminden meydana gelen dalgaların hava yolu ile kulağımıza ulaşmasına denir.

    SESİN DUYULMASI ( İşitme ) : İnsanlarda işitmeyi ve duymayı sağlayan organı kulaktır. Dış kulağa iletilen ses, orta kulağa intikal eder. Orta kulaktan ise iç kulağa geçerek sinirler aracılığı ile beyine ulaşır. Böylece ses beyinde canlandırılmış diğer bir deyişle duyulmuş olur.

    SESİN HIZI : Sesin herhangi bir cisim veya maddeden çıktığı andan itibaren bulunduğu ortama göre belirli bir ulaşma hızı vardır. Bu konuda yapılan çalışmalara göre durgun ve ısı derecesi sıfır olan bir ortamda ses saniyede 340 metre hız yapar.

    SESİN TİTREŞİM ÖZELLİKLERİ : Seslerin incelik - kalınlık dereceleri ve zamana göre titreşim özellikleri vardır. Örneğin LA sesi bir saniyede 440 titreşim gerçekleştirir. Diğer sesler de buna göre düzenlenmiştir.

    MÜZİK SESLERİ : Müzik sesleri İnsan Sesleri ve Müzik Aletleri Sesleri olmak üzere ikiye ayrılır.
    İnsan Sesleri : İnsan sesleri , Kadın Sesleri ve Erkek sesleri olarak iki guruba ayrılır.
    Erkek Sesleri : Tenor (İnce), Bariton (Orta) , Bas (Kalın) olarak üçe ayrılır.
    Kadin Sesleri : Soprano (İnce) , Mezzo Soprano (Orta), Alto olarak üçe ayrılır.


    SES MERDİVENİ: İnsan kulağı ile duyulması imkanı olan seslerin en kalınından en incesine kadar sıralanış biçimine ses merdiveni denir. Ses Merdiveni üç bölüme ayrılır : Bunlar Kaba Bölge, Orta Bölge ve Tiz Bölgedir.

    ARALIK : İki nota arasındaki mesafeye yani ses farkına denir.

    SÜRE : Notaların vermiş olduğu zaman bütünlüğüne süre denir. Sesli Süre ve Sessiz Süre olmak üzere iki çeşit süre vardır. Sesli süreler notaların seslendiriliş zamanını, sessiz süreler ise notalar arası bekleme zamanını ifade eder. Sessiz süreler Müzikte ES işareti ile tanımlanır.

    TAM SES : İki bitişik notanın veya derecenin gösterdiği aralığa Tam Ses denir. Bu notaların gösterdiği küçük aralıklara da Yarım Ses denir

    KOMA : İki tam ses arasındaki dokuz küçük sesin her birine verilen isimdir.

    ÖLÇÜ : Bir müzik eserinin eşit süreli bölümlerine Ölçü denir. Ölçü çizgileri porteye dikey olarak konulur. Her ölçüde ölçü rakamı kadar nota süreleri vardır.

    EKSİK ÖLÇÜ ( ANAKRUS ) : Bazı eserlerde ilk ölçü çizgisinden önce gelen ölçülere verilen isimdir.

    Nota, müziği okuyup yazıya almaya yarayan şekillerdir. Yazı harflerinin adları bulunuşu gibi, bu şekillerinde adları vardır.

    Notalara ait yedi isim şunlardır:
    do (ilim dilinde bazen "ut"),
    re,
    mi,
    fa,
    sol,
    la,
    si.Almanya ve İngiltere'de, Ortaçağ tarzından solfejde kısmen hatıra olarak notalar doğrudan doğruya alfabe harflerinden yedisinin adlarıyla okunmaya devam ediliyor:
    C (do),
    D (re),
    E (mi),
    F (fa),
    G (sol),
    A (la),
    H (si),
    B (si bemol). Bu, Almanlardaki sistemdir.Nota (veya not) kelimesi, bir şeyi sonradan hatıra getirtecek surette bir yere not etmeyi ifade eden sözdür. Müzik notası da, bir sesi temsil etmek üzere nota dizeği üstündeki yerine konulan bir işaret, bir kayıttır.
    Karakterci nota: Bir özelliği belirten nottur. Dizideki yedi notanın vasıfları olan tonik, toniküstü, mediant (ortanca), alt-dominant, dominant (hâkim), dominantüstü, sensible (duygun) nota, terimleri hep karakterci notalardır. Çünkü, dizide her birinin farklı birer rolü vardır ve karakterlerini işte bu roller sağlar.
    Bir dizinin ilk üçlü ve ilk altılı aralıkları o dizi modunun karakterci notalarıdır. Majör ve minör dizilerin mod notaları adını alırlar.
    Zarif notalar: Melodide bazı süs ve işleme notalarına böyle denir. Melodik süslemeler dediklerimiz bunlardır (Bak: Süslemeler). "Bezen notaları"da denilebilir.
    Küme notalar: Nota kümecikleri. Ölçünün bir zamanını veya zamanın bir bölümünü vücuda getiren tertipli kümeciklere nizam dışı katılan notalara (bir yüklenti ihdas ettikleri için) böyle denir. Yük notalarının vücuda getirdiği böyle nizam dışı gruplar, birleştikleri notaların sayısını karşılayan rakamlarla gösterilirler.

    Nota Şekilcikleri (Figures de notes)

    Türlü nispî uzunlukları, yani süsleri olan nota kıymetleri şu figürlerle gösterilirler: Birlik, İkilik, Dörtlük, Sekizlik, Onaltılık, Otuzikilik, Altmışdörtlük. Bu süreleri küçüklere "göze hitap eden" biçim adlarıyla öğreterek nota dersine başlamak kolaylığı muciptir. Sırasıyla şunlardır: Yuvarlak, Beyaz, Siyah, Çengelli, İki çengelli, Üç çengelli, Dört çengelli.

    Nota Şekillerinin Yazılışı

    Notalar, kıymetlerinin her türlüsünde düzgünlükle yumurtamsı çizilmiş bulunmalıdır. Aşağıdaki misalde görüldüğü üzere, yuvarlak yazılı notalar -akor yazısında temas noktaları tamamen dolmuş olacağından- kalın bir çizgi gibi görünerek, okunmaları güçleşir. Beyzi notalarda ise temas noktası iki taraftan kapanmadığından, o sayede okunmaları kolay olur. Bu fark göz önünde tutulup hiç olmazsa çok sesli ve akorlu yazılarda notaları beyzi çizmeye çalışmalıdır
    İkilik'ten başlayıp dörtlük, sekizlik ve daha küçük kıymetteki notalara beyzi uçlar porte aralık ve çizgilerine hep eğrilemesine yazılırlar İkilik kıymetten itibaren altmışdörtlüğe kadar bütün nota başları aynı büyüklükte düşmelidir Birlik nota öbürlerinden az büyükçedir, hem de onların aksine olarak portedeki yerine yayvan ve yatık yazılmalıdır. Öbür nota başlarından büyük olduğu için, eğik yazılırsa portenin aralık ve çizgilerinden taşar. Neticede okunması güçleşir, yanlış okunmaya sebebiyet verebilir Sükût (Es) İşaretleri ve Yazılışları
    Kıymetler gibi esler de çeşitli ve portedeki yerleri bazen farklıcadır.
    Birlik es, portede daima dördüncü çizginin altındadır.
    İkilik es, portede üçüncü çizgi üstüne konur
    Dörtlük es, portenin ikinci çizgisi ile dördüncü çizgisi arasına yazılır. Yalnız, bunun alt ve üst kuyrukları aşağıdan birinci aralığın içine ve yukarıdan dördüncü aralığın içine biraz girmiş bulunurlar
    Sekizlik, onaltılık ve otuzikilik eslerdeki çengelli uçlar üstten portenin üçüncü aralığına yazılırlar. Sekizlik esin bacağı portenin ikinci çizgisine, onaltılık bacağı birinci çizgiye, otuzikilik olanın bacağı da birinci çizginin az altına uzatılır. Altmışdörtlük este, çengelli uç dördüncü aralıkta olmak üzere, bacağı otuzikilik esinki kadar indirilir.
    Noktalı nota ve eslerin noktaları işaretin daima tam önüne ve porte aralıklarına konulmalıdır. Çizginin üstüne nokta konulmaz. Çünkü, üst üste gelecek aynı renkler birbirini yok ederlerBir ölçüden daha fazla, yani birkaç ölçülük olan esler şu misalde görüldüğü üzere, yazılırlar.

    Nota Bacaklarının Çekilişi

    Tek olarak, her notanın bacağı, adlandığı sesin oktavına kadar uzatılır.
    "A" misalinde görüldüğü üzere, birinci çizgi altındaki do notası, portenin üçüncü "do" aralığının ortasına, re dördüncü çizgiye, mi yukarıdaki "mi" aralığına ve birinci aralıktaki fa beşinci "fa" çizgisine kadar uzatılır. Öbür notalar da "yukarıdaki gibi" oktavlarına kadar uzatılırlar.
    Birinci ilâve çizgili alt "do" notasından itibaren re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları yukarı, sonra gelen si, do, re, mi, fa, sol, la notalarının bacakları da aşağı çekilir Aşağıdaki örnekte görüldüğü üzere ilk ilâve çizgili kalın si notası ile ondan pes düşen bütün ilâve çizgili notaların bacakları hep portenin üçüncü "si" çizgisine kadar çekilirler Gelen örnekte görüldüğü gibi, birinci ilâve çizgili "si" notasından başlayıp yükselen notaların bacakları hep portenin üçüncü si çizgisine kadar indirilirler Nota bacakları porte üzerindeki yerlerine göre yukarı veya aşağı çekildiklerinde, aşağı indirili bacaklar nota yuvarlağının solundan, yukarı çekilenler nota yuvarlağının sağından çizilmelidirler İlâve çizgileri arasındaki açıklık, porte çizgilerinin açıklıkları kadar olmalıdır. Üst üste sıralı ilâve çizgileri hep aynı uzunlukta ve bir hizada olacaklardır


    Notalara dair bazi kelimeler:

    nota
    notalar
    flüt notaları
    gitar notaları
    müzik notaları
    türkü notaları
    şarkı notaları
    bağlama nota
    bağlama notaları
    flüt nota
    gitar nota
    hatırla sevgili notaları
    istiklal marşı notaları
    istiklal marşının notaları
    keman notaları
    melodi notaları
    müzik nota
    nota arşivi
    nota bilgisi
    nota nedir
    nota programı
    nota yerleri
    org notaları
    piyano notaları
    samanyolu notaları
    sanat müziği notaları
    saz notaları
    türk müziği notaları
    türk sanat müziği notaları
    türkü nota
    türkü notası
    çocuk şarkıları notaları
    şarkı notası
    şarkıların notaları
    10 yıl marşı notaları
    baglama notaları
    bağlama notası
    bağlama türkü notaları
    bağlamada nota
    besteleyici notaları
    blok flüt notaları
    caddelerde rüzgar notaları
    cennet notaları
    dizi müziği notaları
    flüt notası
    flüt şarkı notaları
    fülüt notaları
    gitar notalar
    gitar notası
    gitar şarkı notaları
    gitarda nota
    gitarda notalar
    halk müziği notaları
    hatırla sevgili nota
    hatırla sevgilinin notaları
    ilahi nota
    ilahi notaları
    keman nota
    keman notası
    klarnet notaları
    klasik gitar notaları
    klasik müzik notaları
    marş notaları
    melodi nota
    müzik notalar
    müzik notası
    müzikte nota
    ney nota
    ney notaları
    nota akor
    nota arsivi
    nota bilgileri
    nota defteri
    nota dersi
    nota dersleri
    nota değerleri
    nota indir
    nota kitabı
    nota okuma
    nota resimleri
    nota tab
    nota yazma
    nota yazma programı
    nota yazım
    nota yazım programı
    nota yazımı
    nota öğrenme
    notaların yerleri
    org nota
    piano nota
    piano notaları
    piyano nota
    pop müzik notaları
    samanyolu nota
    samanyolu şarkısının notaları
    sanat müziği nota
    sanat müziği nota arşivi
    sarkı notaları
    saz nota
    saz notası
    solo notaları
    söz nota
    telefon notaları
    trt nota
    trt nota arşivi
    tsm nota
    tsm notaları
    turku notaları
    türk halk müziği notaları
    türk müziği nota
    türk sanat müziği nota
    türkü notalar
    türkü sözleri ve notaları
    türkü ve notaları
    türküler ve notaları
    türkülerin notaları
    ud notaları
    yan flüt notaları
    çanakkale türküsü notaları
    çanakkale türküsünün notaları
    çocuk şarkıları ve notaları
    şarkı nota
    şarkı notalar
    şarkı sözleri ve notaları
    şarkı ve notaları
    şarkılar ve notaları
    bateri notaları
    bağlamada nota yerleri
    cennet nota
    davul notaları
    do notası
    gitar nota yerleri
    gitarın notaları
    gıtar notaları
    klasik gitar nota
    klavye notaları
    müziklerin notaları
    nota arşiv
    nota bul
    nota eğitimi
    nota işaretleri
    nota kavramı
    nota sehpası
    nota sitesi
    nota vermek
    nota öğrenmek
    parça notaları
    piyano notası
    tsm nota arşivi
    türk sanat müziği nota arşivi
#24.09.2008 20:32 0 0 0
  • tesekkurler kardes
#25.09.2008 13:08 0 0 0
  • nota bilgisinin temelini ermişsin, saol
#25.09.2008 16:44 0 0 0
  • Çok teşekkür ediyorum. Paylaşımlarınız çok güzel....

    Teşekkür ediyorum. Emeğinize sağlık.
#30.09.2008 12:22 0 0 0
  • HERKESE TŞK NOTALAR İÇİN
#30.09.2008 14:52 0 0 0
  • Super olmus.yuregine saglik abi
#30.09.2008 16:26 0 0 0