Arkadaslar daha iyi anlayabilmeniz icin konuyu birde ben yazayim dedim sakince okursaniz eminim faydalanacaksiniz Kolay gelsin sorulariniz olursa yazabilirsiniz yardimci olmaya calisirim.
Kemanın akort'u ister sanat müziği çalınsın,ister batı müziği çalınsın; batı müziğine göre akort edilir. Yani G-D-A-E şeklinde. Fakat biz T.S.Müziği icra ederken; G'yi C , D'yi G , A'yı D ,E'yi A olarak çalıyoruz veya kullanıyoruz. Yani sonuçta kemanımız batı akort sistemine göre yapıldığı için örneğin biz kemanın en alt ince telini boş çaldığımız zaman tsm'ye göre la sesini alıyoruz ama aslında bu ses mi sesidir. Akort SOL RE LA Mİ dir bu değişmez ve dünyanın her yerinde bu böyledir. Türk müziğinde sadece notaların yerleri değişiyor. Türk müziğinde 4 ses geri gidiliyor. Şarkılar genelde 4 sestendir (sol teli fa notası olarak kabul edilir). Cünkü çoğu vokalistin sesi buna yatkındır. Bazıları ise 1 sestendir ( sol teli re notası olarak kabul edilir.) Nota ile ses aynı olursa 5 ses tekniğiyle çalınmış olur. Yerinden çalış (sol teli do notası olarak kabul edilir) daha çok saz eserlerinde kullanılır.