Allah kuranı Kerimde la ikrahe fiddin dinde zorlama yoktur buyuruyor direk ayete bakarsak bu ayete göre müslüman olmayanların islama zorlanmasinin ve müslüman olupta ibadet etmeyenlerin zorla ibadet ettirilmesinin veya haramları işleyenlerin zorla haramlardan men edilmesinin mümkün olmadığını gösteriyor siz ne dersiniz.
Kuran insanlara tebliğ edilmek üzere indirilmiştir. Peygamberimiz bu görevini yerine getirmiştir.
Ey elçi Rabbinden sana indirileni duyur. Eğer bunu yapmazsan, O nun elçiliğini yapmamış olursun. Allah seni insanlardan korur. Maide : 67
Peygambere düşen sadece tebliğ yapmaktır. Maide : 99
Ey Muhammed Sen insanları Rabbinin yoluna hikmet ve güzel öğütlerle çağır ve onlarla en güzel şekilde mücâdele et. Nahl : 125
Buradaki örnek bize nedir. Tebliğ yapanın hikmetli yani doğru sözlerle edebiyle tebliğ yapmalıdır. Buna kimseyi kırmadan azami şekilde yapılması uygun olduğunu görüyoruz.
Şimdi kardeşimizin sorusuna bakalım..
Allah kuranı Kerimde la ikrahe fiddin dinde zorlama yoktur buyuruyor direk ayete bakarsak bu ayete göre müslüman olmayanların islama zorlanmasinin ve müslüman olupta ibadet etmeyenlerin zorla ibadet ettirilmesinin veya haramları işleyenlerin zorla haramlardan men edilmesinin mümkün olmadığını gösteriyor siz ne dersiniz.
Ey Musa ve Harun Firavuna gidin, çünkü o azmıştır. Ona yumuşak ve tatlı bir sözle tebliğde bulunun. Belki öğüt alır veya Allahtan korkar. Taha : 43-44
İçlerinden bir topluluk Allahın helâk edeceği yahut şiddetli bir şekilde azaba uğratacağı bir kavme hâlâ ne diye tebliğe bulunuyorsunuz? dediler. Tebliğe devam edenler şu cevabı verdiler: Rabbiniz huzurunda özür beyanı yüzünden, bir de belki kendilerine gelir, korunurlar ümidiyle. Araf : 164
Bu ayeti kerimede gördüğümüz gibi Onun ümmetinin de bu vazifeyi sadece Allah rızası için ve hakkıyla yerine getirmesi gerekir.
Selam Dua İle.
Konami kardeş dinde zorlama yoksa niye cihat var cihat sadece savunma değil taarruz maksatlı da yapılıyordu namaz kılmayanın hükmü hanefi mezhebin de tövbe edip namaz kılana kadar hapise atılıp her gün dayak atılması safiye göre tövbe etmezse öldürülmesi idi içki içenin cezası 100 sopa zina eden bekar sa 100 sopa evliyse recm idi bu misaller çoğaltılabilir bunlar ıslam medeniyetinde uygulanmış yani ıslam devleti tarafından fertlere yaptırım uygulanmış
kardeş dinde zorlama yoksa niye cihat var cihat sadece savunma değil taarruz maksatlı da yapılıyordu namaz kılmayanın hükmü hanefi mezhebin de tövbe edip namaz kılana kadar hapise atılıp her gün dayak atılması safiye göre tövbe etmezse öldürülmesi idi içki içenin cezası 100 sopa zina eden bekar sa 100 sopa evliyse recm idi bu misaller çoğaltılabilir bunlar ıslam medeniyetinde uygulanmış yani ıslam devleti tarafından fertlere yaptırım uygulanmış
dine girmede zorlama yoktur kişi zorla müslüman edilemez ama müslüman olduğunu söyleyen bir kişi islamiyetin gereklerini yapmak zorundadır ..
çocuklarınızı namaza alıştırın diyor hz.peygamber ilk etapda onlara sevdirerek yapıcaz 10 yaşından sonra zorlada olsa kıldırmamız lazım alıştırmak için
sadece örnek olsun diye bunu verdim..
zorlamadan kasıt dine girmede inanç bakımından insanlar özgürdür inanır inanmaz mümin olur kafir olur kendisi bilir ama iman ettiği halde imanın gereklerini yapmıyosa işte orada diğer insanlara bir takım sorumluluklar düşer zorlama ozaman olur bilmem anlatabildinmi
Ayan kardeşim bu yazdığın cihadla verdiğin örnek farklı şeyler nasibse açıklayalım inş..
İslâmın gayesi toprak ele geçirmek yada o sadece bir toprak parçası kıta ile sınırlı kalamaz. Bütün insanlığa diğer dinlerden inanışlardan üstün olduğunu anlatmak gerekirki Müslümanlar bunun için son noktalarına kadar mücadele ederler. İşte bu yapılan mücade cihaddır.
Müşriklerle mallarınızla, canlarınızla ve dillerinizle cihad ediniz Allah benden evvel hiç bir ümmete bir nebi göndermemiştir ki, ümmet içinde kendisine yardımcı olan havârîlere, yerleştirdiği geleneklere göre hareket eden arkadaşlara ve emirlerine itaat eden dostlara sahip olmamış olsun. Sonra bunları bir nesil takip eder. Onlar yapmadıklarını söyler, emredilmeyen işleri yaparlar. Bunlarla eli ile fiilen mücadele eden mümindir, dili ile mücadele eden mümindir kalbi ile mücahede eden mümindir. Bunun dışında kalanların hardal tanesi kadar da olsa imanları yoktur. Müslim : İman 20
Şüphesiz ki mümin kılıcı ve dili ile cihad eder. İbn Hanbel : VI 387
Cihadı bakalım ayeti kerimeden nasıl öğreniyoruz..
Müminler ancak Allaha ve Peygamberine iman eden, sonra şüpheye düşmeyen Allah uğrunda mallarıyla, canlarıyla cihad edenlerdir. İşte onlar doğru olanlardır. Hucurât : 15
Bu konuyu böyle kapayalım. Gelelim senin verdiğim örneğe.
********************************************
Had : İslam dinin belirlediği şekli zamanı miktarı belirlenmiş nasslar yani şeri cezalardır.
İslâm ceza hukukunda hadler Allah hakkı olarak kabul edilmiştir. Yani haddi İslâmın tesbit ettiği cezayı gerektiren suçlar amme hukukuna tecavüz anlamı taşımaktadır. Kısas kul hakkı olduğu için buna had denilmemiştir.
Hadler genel anlamda beş bölümde incelenir. Bunlar ise zina, hırsızlık, içki içmek, namuslu kadına zina iftirası ve yol kesmedir. Burada sadece içki içme meselesinde cezayı sünnette görüyoruz. Geri kalan cezalar Kuranda mevcuttur.
Kısaca konulara bakalım..
Zina cezası : Bu cezada evli erkek ve bayan için recm uygulanır. Bekarlar için ise değnek cezası uygulanır.
Zina eden kadın ve zina eden erkeğin her birine yüz değnek vurun. Allaha ve ahiret gününe inanan insanlar iseniz Allahın dinini uygulama hususunda sizi, onlara karşı acıma duygusu tutup engelle mesin. Müminlerden bir grup da onlara yapılan, uygulanan cezaya şahid olsun. Nur : 2
Cüheyneden bir kadın zinadan gebe olduğu halde Rasûlullaha gelerek: Ey Allahın Rasûlü Haddi icap eden bir iş yaptım, bana haddi icra et dedi. Peygamber kadının velisini çağırdı: Buna iyi bak, çocuğu doğurduğunda bana getir buyurdu. Velisi denileni yaptı. Peygamber emretti. Kadının elbisesi sıkıca bağlandı, sonra emir verdi, kadın taşlandı. Daha sonra cenazesi üzerine namaz kıldı. Bunun üzerine Hz. Ömer Ey Allahın Rasûlü, onun üzerine namaz kıldınız, halbuki o zina etmişti dedi. Rasûlullah : O öyle bir tevbe etti ki Medine halkından yetmiş kişiye taksim olunsa hepsine kâfı gelirdi. Allah için canını vermesinden daha faziletli bir şey biliyor musun? buyurdu.
Müslim : Hudûd 28-İbn Mâce : Diyet 36-Müslim : Muvatta Hudûd 11
Yanlız burada önemli olan konu mutlak ve mutlaka dört adet şahidin hazır olması gerekir.
Hırsızlık cezası :Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allahtan bir ceza olarak ellerini kesin Allah daima üstündür, hikmet sahibidir. Mâide : 38
Mahzum kabilesine mensub bir kadının hali Kureyş kabilesini üzdü. Onlar: Kim Rasûlullaha gidip de bu kadına şefaat için konuşacak dediler. Bir kısmı da: Bu işe Rasûlullahın sevgili sahabîsi Üsâme b. Zeydden başkası cesaret edemez dediler. Üsâme kadına şefaat için Resûli Ekremle konuştu. Bunun üzerine Rasûlullah buyurdular ki: Yüce Allahın hadlerinden bir haddin yapılmaması hususunda şefaat mı ediyorsun? Sonra kalkıp bize bir hutbe irad etti. Daha sonra buyurdu: Sizden evvelkilerden şerefli bir kimse hırsızlık yaptığında suçluyu bırakırlardı. Şeref itibariyle zayıf olan kimse çaldığında haddi tatbik ederlerdi. Allaha and olsun ki, Muhammedin kızı hırsızlık yapmış olsaydı elbette onun elini de keserdim. Şevkânî : Neylül Evtâr VII 131-136
Rasûlullaha şarab içmiş bir adam getirdiler. Rasûli Ekrem: Ona hadd vurunuz buyurdu. Ebu Hüreyre demiştir ki: Bizden bir kısmı eliyle, bazıları da ayakkabısı ve elbisesiyle dövdüler. Dayaktan sonra çekilip gidince: Allah seni rüsvay etsin dediler. Peygamber : Böyle söylemeyiniz, ona karşı şeytana yardım etmeyiniz buyurdu.
Buhârî : Hudûd 4-Müslim : Hudûd 35-Ebû Dâvud : 35-Tirmizî : Hudûd 14
Zina iftirası cezası :Namuslu kadınlara zina suçu atıp da sonra bu suçlamalarını ispat için dört şahid getirmeyenlere seksen değnek vurun ve artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. Onlar yoldan çıkmış kimselerdir. Nûr : 4
Bu ceza namuslu erkek içine yapılan iftira içinde gereklidir.
Yol kesme cezası :Allah ve Rasûlüne karşı savaşan ve yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri veya asılmaları, yahut ayak ve ellerinin çaprazlama kesilmesi ya da yeryüzünde başka bir yere sürgün edilmeleridir. Bu dünyada onlar için bir zillettir. Âhirette ise, onlar için büyük bir azap vardır. Ancak kendilerini yakalamanızdan önce tevbe edenler olursa, bilin ki, Allah, Gafûrdur Rahîmdir çok bağışlayan ve çok merhamet edendir. Mâide : 33-34
Ayete bakarak alimlerin verdiği hüküm şöyledirki..
Soygun yapıp, adam öldürmüşse, yol kesici öldürülür ve ibret için asılır.
Yalnız adam öldürmüş olup, soyguna katılmamış bulunursa, asılmaksızın öldürülür.
Adam öldürmeksizin, yalnız soygun yapmışsa, çapraz bir şekilde eli ve ayağı kesilir.
Adam öldürmeden ve soygun da yapmaksızın, yalnız yolda korku ve terör meydana getirenlere sürgün cezası uygulanır .
Konu bu şekildedir. Rabbim ayağımızı sabit kılsın..
Selam Dua İle.
Bazı konularda zorlama vardır,veya biz ona baskı diyelim.Çocuğa namaz konusunda baskı yapılması.Baba,tüm aileden sorumlu olduğuna göre,aile fertlerinin dini vecibeleri yerine getirmeleri konusunda baskı yapması,bir çeşit zorlama olmuyor mu,ben babamdan çocukluğumda bu konularda öylesine baskı gördüm ki,zaman geldi namazdan nefret ettim.Bu da baskı sonucu veya zorlama sonucu.Demek ki dinde olmasa bile büyükler böyle bir baskıyı din adına koyabiliyorlar,ama doğru,ama yanlış.
öylede bunu bazı insanlar anlamak istemiyorlar müslüman olmayan, kapanmamış veya namaz kılmayan insanları (ibadet etmeyenlerin ) günahkyar'larmış gibi görüyorlar
Arkadaşlar islamda zorlama vardır. Ama dinde zorlama yoktur. Dikkat edilirse ayet de dinde zorlama yoktur der.(la ikraahe "fiddini")ama islamda zorlama vardır. İslam fıkhına göre namaz kılmayan bi müslüman önce kırbaçlanır, namaz kılmamakta ısrar ederse hapsedilir.bu en küçük en anlaşılır örnektir.
öyleyse bilerek isteyerek islam dinine geçmiş biri zaten zorlamaya gerek duyuşmadan dinin gereklerini yerine getirir buda dolaylı olarak zorlama olmadığı anlamına gelmez mi?