1.Yaptığınız her hamlenin bir amacı olsun.
2.Rakibin her hamlesinin amacını anlamaya çalışın. Oynadığı taşın gidebileceği yerlere bakın.
3.Girişken ama amaçlı oyna. Gereksiz değiş tokuştan kaçın.
4.Rakibin stilini biliyorsan, bundan yararlan. Fakat sonunda, konuma göre oyna, rakibe göre değil.
5.Rakibin hamlelerini göz ardı etme.
6.Gereksiz yere şah çekme. Anlamı varsa şah çek.
7.Rakibin bütün tehditlerine yanıt bul. Bunu yaparken kendi konumunu geliştir ve/veya karşı tehdit yap.
8.İnisiyatifi almaya çalış. Zaten varsa, onu koru. Yoksa, ele geçirmeye çalış.
9.Değiş-tokuşlarda, en azından verdiğin kadar al.
10.Değiş-tokuşlarda, en değersiz taşla almaya başla, tabi başka bir taşla almak için geçerli bir neden yoksa.
11.Kayıplarını en aza indir. Taş kaybediyorsan, mümkün olduğunca az kaybetmeye çalış.
12.Taş kaybediyorsan, karşılığında olabildiğince çok almaya çalış.
13.Hata yaparsan, savaşmaktan vazgeçme. Rakip avantaj elde ettikten sonra gevşeyip, senin kurtulmana yol açabilir.
14.Kayıp durumda değilsen, hiçbir zaman, rakip senin tehdidini görmeyecek diye, riskli bir hamle yapma. Kayıp durumdaysan zaten kaybedecek bir şeyin kalmadığı için bunu yapabilirsin.
15.Kendi gücüne güven. Rakibin hamlesinin amacını göremediysen, bir amaç taşımadığını varsay.
16.Geçerli bir nedeni yoksa, feda yapma.
17.Eğer rakibin fedasını kabul etmek veya etmemek arasında bir karar veremiyorsan, kabul et.
18.Çok aletle hücum et. Sadece 1 - 2 aletle hücum etme.
19.Rakibin çifte tehditlerine dikkat et.
20.Merkez için oyna: onu koru, kontrol et, ele geçir, etkile.
21.Merkezi piyonlarla ele geçirmek için savaş.
22. Dikkatsiz piyon hamleleri yapma. Açılışta mümkün olduğunca az piyon hamlesi yaparak gelişimini tamamla.
23.Mantıklı olmak koşuluyla, merkez piyonlarını 2 sür.
24.Açılışta, mümkün olduğunca, sadece merkez piyonlarını oyna. Tabi açılışın temelinde diğer piyonları oynamak yoksa.
25.Fillerinizi, merkez piyonlarınızı tek sürerek önlerini kapatmadan önce geliştirmeye çalışın.
26.Aletlerinizi, özellikle de atlarınızı, olabildiğince çabuk, merkeze doğru geliştirin.
27.Amaçlı bir şekilde gelişin; sadece geliştirmiş olmak için bir aleti oynamayın.
28.Zaman (veya hamle) kaybetmeyin. Her hamlede yeni bir alet geliştirmeye çalışın. Açılışta, geçerli bir nedeniniz yoksa, aynı taşı 2 veya daha fazla kere oynamayın.
29.Gelişimde, tehditler de yapmaya çalışın. Fakat gereksiz (geçersiz) tehditler yapmayın.
30.Öncelikle minör aletleri (atları ve filleri) geliştirin. Şah kanadındaki aletleri, vezir kanadındakilerden daha önce geliştirin, ve atları fillerden önce geliştirin.
31.Değiş-tokuşlarda da gelişmeye çalışın.
32.Gelişim avantajınız varsa, bunu değerlendirmek için hücum edin. Hücum etmezseniz, karşı taraf gelişimini tamamladığında avantajınız kalmaz.
33.Eğer açılışın gereği değilse, vezirinizi çok erken çıkmayın.
34.Taşlarınıza olabildiğince alan yaratmaya çalışın.
35.Açık hatları ele geçirin.
36.Kalelerinizi açık hatlara gelin, veya açılacak olan hatlara gelin.
37.Erken rok atın.
38.Rakibin rok atmasına engel olmaya çalışın. Onu merkezde kalmaya mahkum edin, özellikle açık oyunlarda.
39.Rakiplerinizin taşlarını açmaza alın. Kendi taşlarınızın açmaza girmemesine çalışın. Açmaza alınmışsanız, en kısa zamanda, açmazdan kurtulmaya çalışın.
40.Açmaza aldığınız taşları, eğer yararlı bir amacınız yoksa almayın. Mümkünse, onlara başka taşlarla da, özellikle piyonlarla, hücum etmeye çalışın.
41.Rok attıktan sonra, zorunlu olmadıkça, şahın önündeki piyonları oynamayın.
42.Rakip şaha hücum etmek için, etrafındaki karelerden birini seçin.
43.Rakibin, senin bir renkte hareket eden filinle aynı renkte fili yoksa (filin karşıtsızsa), bu filinin hücum edebileceği kareler seç.
44.Özellikle karşıtsız filinin rengindeki karelerde taktik olanaklar araştır.
45.Hücum eden taşlarını, diğer taşlarınla hücumda destekle. Örneğin kalelerini, ve gerekirse vezirini de arka arkaya getirerek (batarya oluşturarak) hücumu destekle.
46.Taktik fırsatlar başka türlü gerektirmiyorsa, bataryada en önde en değersiz taşın olsun.
47.Hamlelerinin etkinliğini artır. Esnek hamleler yap.
48.Bir hatta kontrolünü artırmak için, kalelerini çiftle, gerekirse vezirini de o hatta getir.
49.Açık mı, kapalı mı bir oyun olduğunu irdele, ve ona göre oyna.
50.Açık oyunlarda fillerini koru (atlarını değiştir), kapalı oyunlarda atlarını koru (fillerini değiştir).
51.Fillerini etkin hale getirmek için, piyonlarını öbür renkteki karelere getir.
52.Zayıflıkların, rakibin etkin filinin ters renkteki karelerde olsun.
53.Materyal olarak öndeysen, veya hücuma uğruyorsan, taşları değiş-tokuşla azalt. Materyal olarak gerideysen veya hücum yapıyorsan, değiş-tokuşlardan kaçın.
54.Bir plan yap, onu uygula ve planına sadık kal. Planını sadece gerekiyorsa değiştir.
55.Alan avantajı elde etmek için, genellikle zamandan fedakarlık etmen gerekir.
56.Kramp (sıkışık) durumdaysan, değiş-tokuşlarla rahatlamaya çalış.
57.Kötü (etkin olmayan) aletlerini, rakibin etkin aletleri ile değiş-tokuş yap.
58.Eğer konumun özellikleri belirsizse, planını gizle (açığa vuran hamleleri sonraya sakla). Planını açığa vurmayan hamleler yap.
59.Alan kazanmak veya hat açmak için, piyonlarını ilerlet.
60.Eğer merkez bloke ise, otomatik olarak rok atma.
61.Eğer gelişimde geriysen, oyunu (özellikle merkezi) kapalı tut.
62.Küçük avantajları biriktir. Tek bir avantaj oyunu kazanmaya yetmeyebilir. Ama birkaç avantaj sana oyunu kazandırır.
63.Yedinci yatayı ele geçirmeye çalış, özellikle kalelerinle.
64.Analitik yöntemi kullan. Ne yapacağını bilmiyorsan, önce konumu değerlendir, ve bu değerlendirmenle ilgili uygun soruları sor.