bir müslüman hanim imam olmaz, cünkü bilginiz gibi kadinlarin özel halleri var ve o zaman ibadetlerini yerlrine getiremezler. Imam da her zaman ibadet etmeli. oNun icin kadin dan imam olmaz
bence islami yorumu bu olmaması gerekir ama değişik bir yaklaşım... Bence aynı safta namaza duramama nedenlerinden kaynaklanması lazım biraz daha açıklarsak kadın nesne olarak düşünülürse şehvet verici bir obje olarak değerlendirilebilir ve dinde peygambere (kadına) biatın altında allah rızası haricinde başka hiçbirşey yatmamalıdır...Ki imamın da arkasında durulurken ona uyulur ve itimat edilir bir nevi allah la kul arasında bir aracıdır..Bu nedenle kadının arkasında ki cemaat dünyevi şeylerden tamamen kopup sadece Allahla bir olması çok takva gerektiren bir şey olduğundan kadından da imam olmaz.Benim yorumum böyle ama fetva değil bu sadece yorum
+
Imam da her zaman ibadet etmeli demişsin bunada katılmıyorum ibadetlerini aksatmamalı...Özel hallerinde onlar farzı terk etmiş olmuyorlar...
İmamlık yapan kişide olması gereken şartlatdan birisi :
Erkek olması. Kadın ve hünsa, erkeklere imam olamaz. Kadın kadına imamlık yapabilirse de mekruhtur.
Yani kadın kadına imamlık yapabiliyor aynı safta bulunuyolar. ama mekruhtur.. yani açıkca kadınların yapamayacağı belirtilmiş onun için nedenini sorgulamak ne derece doğrudur sizlere bırakıyorum...
Bir Bayanin Imamlik yapip arkasinda Namaz kilinmazi dinimize göre dogru degildir. Imamligi sadece Erkekler yapabilir Hocaligi ise Bayan'lar ve baylar yapa bilirler
islam düşmaları bizi kendilerine benzetmek için elinden geleni yapıyor ve başarmışlarda İslam dininde bazı konular tatışılamaz yorumlanamaz ama bakın tartışıyorruz ve yorumlarda getiriyoruz nedeni Amerikada bir kadının kilisede cemaate (cemaatten daha çok gazeteci var tabi) imamlık yapması Amerika İslamı bir yere taşımak istiyor ama Allah izin vermeyecektir.
kadının bir erkeğin önünde imam olması ne kadar doğru olablir bu olay o an sadece manevi duygular içinde olması gereken erkeği başka duygulara itebilir.Dinin uygun görmemesi bundandır.Selam ve dua ile kalın.
Hayırrrr ve kesinlikle hayır..Bu da amerikanın bir oyunu..Misyonerlik hareketi çok kızıyorum su amerikaya..O namaz kıldıran kadınında müslüman oldugun düşünüyorum...
Rabbim bu ümmmet içerisinde fitne cıkarmak ısteyenlere engel olsun bolesi konularda yorum yapmak bana düşmez ama herkesin niyetine Gizli Aşikar Herşeyi bilen Zülcelalivelikram olan Rabbim bizi bize düşürmek isteyenlere fırsat vermesin inşallah...
Biz Kur'an ve Sünnete uyduktan sonra yoldan cıkmayız cıkmayacagızda.
Allah Yar ve Yardımız olsun.
BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM
ES SELAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAHI VE BERAKATUH
Kisaca bi not: istisnalara kaideyi bozmaz
Kadının İmameti
Kadınların namazda imamlık yapması , bir kadının hemcinsleri olan diğer kadınlara imamlığı ve kadın-erkek karışık cemaate veya sadece erkeklere imamlığı olarak iki kısma ayrılır.
Kadının hemcinsleri olan diğer kadınlara imamlığı konusunda, Hz. Peygamber (s.a.)'in hanımlarından Ümmî Seleme ve Hz. Aişe' nin kadınlara imam olarak namaz kıldırdıklarına, bu durumda öne geçmeyip ilk safın ortasında durduklarına ait ilk devir hadis kaynaklarında bilgiler vardır. Kadınların günlük beş vakit namazda olduğu gibi, teravih namazında da diğer kadınlara imamlık yapmaları ls1am fakihleri tarafından caiz görülmüştür .
Bir kadının, erkeklere veya kadın-erkek karışık cemaate imamlık yapması ise, ilk hadis kaynaklarından Ahmed b. Hanbel' in Müsned' inde, Ebu Davud'un Sünen' in de, İbn Huzeyme' nin Sahih ' inde, Beyhaki ' nin Sünen-i Kebir ' inde , Hakim ' in Müstedrek ' inde ve muahhar pek çok kaynakta yer alan bir habere göre Hz. Peygamber (s.a.v.) istisnai olarak Ümmî Varaka isimli hafız-ı Kur'an bir sahabiyye hanımın kendi ev halkına imamlık yapmasına izin vermiştir. Ümmî Varaka' nın ev halkı ise, ölümünden sonra azad olmaları kaydıyla hür kıldığı biri erkek diğeri hanım iki köleden ibaretti.
Bu rivayete dayanarak İmam Ahmed, Ebu Sevr, Müzeni, Taberi, 1bn Teymiyye gibi alimler, kadının zaruret halinde erkeklere de imamlık yapabileceğini söylemişlerdir.
İmam-ı Azam Ebu Hanife, Şafii gibi müctehidler ile Cumhur-ı fukaha ise, kadının erkeklere imamlığını caiz görmemişlerdir.
Sonuçta kadınların imam olmayacagı bilinen birşey.
O nedenle bunun sebebini sorgulamak bence yanlış,bu bir gelenektir böyle gelmiş böyle gider.
Ama kadınlarımız bunu bir aşağılama olarak algılamasın,
çünkü Allah'ın adaletinden sual olunmaz...