Hem çalıştıran hem 'yaşatan' şirketler

Son güncelleme: 02.11.2022 18:06
  • noimage

    Birçok şirket çalışanlarına, stresi azaltmak, verimi artırmak için çeşitli olanaklar sunuyor. Etkinlikler arasında dans kursları, yoga, sualtı eğitimi bile var....

    Rekabet ortamında çalışanı elinde tutmak, verimliliğini artırmak sadece para ya da terfi ile mümkün değil. Yeni trend çalışanların sosyal olanaklarını artırmak, hobilerini geliştirmek ve şirketlerinin kendilerine değer verdiğini hissettirmek. Bu tür uygulamalar ile şirketler aslında bir taşla birçok kuş vuruyor; çünkü çalışan memnuniyetini sağlandığı için kişi daha verimli çalışıyor, iş dışında ortak zevkleri paylaşanlar arasında ekip çalışması daha etkin sağlanabiliyor ve şirkete bağlılık artıyor. Dünyada uzun yıllardır kullanılan bu tür "kurumsal iyileştirme" çalışmalarını, Türkiye'de sistemli olarak yabancı şirketler uygulamaya başladı. Daha sonra da yaygınlaştı. Sosyal çalışmaların boyutu ve kapsamı şirkete, çalışanların profiline göre değişiklik gösteriyor. Ancak bu çalışmaların ortak noktaları, etkinliklerin çalışanlar tarafından kurulmuş olan kulüp, platform çatısı altında sürdürülmesi. Etkinliklerin maliyetinin bir kısmı çalışanlar tarafından karşılanırken, şirket yönetimleri de ciddi katkıda bulunuyor. Örneğin genç çalışan nüfusuna sahip olan Danone'de 'Danone Club' ile çalışanlar tiyatro, doğa gezileri, tekne turu gibi bir çok aktiviteyi paylaşabiliyorlar. İndirimli uçak biletleri, spor salonları da çalışanları cezbedecek nitelikte. Garanti Bankası ise fotoğrafçılık kulübü üyelerinin çektiği fotoğraflar için her yıl sergi açıyor, sualtı kulüplerine kayıtlı 153 aktif üye bulunuyor. Uzun yıllardır kurumsal iyileştirme çalışmaları yapan Unilever'de çalışanların gelişimlerini sürdürebilmeleri için öğrenme ortamı ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinde bulunabilecekleri, çalışanların kendi inisiyatifleriyle kurdukları Turuncu Şapka Gelişim Gönüllüleri Derneği faaliyet gösteriyor.

    DANONE

    İndirimli uçak bileti veriyorlar

    * Şirket çalışanlarının katılımıyla üç ayda bir 'Happy Hour' düzenleniyor. Yılda bir kez şirket toplantısı ve sonrasında sanatçıların sahne aldığı bir gala yemeği yapılıyor.

    * Her ay doğum günü olan tüm çalışanlara yönetim kurulunun tüm üyeleri tarafından imzalanmış bir doğum günü kartı gönderiliyor, her ayın sonunda o ay içerisinde doğum gününü kutlayan çalışanlara toplu bir doğum günü partisi düzenleniyor.

    * Danone çalışanlarının gönüllü olarak katıldığı Danone Club kapsamında her ay tiyatro, doğa gezileri, bowling, konser, tekne turu gibi aktiviteler yapılıyor.

    * Avrupa ve Asya yakasında şubeleri bulunan bir spor merkeziyle yüzde 30 indirimli bir anlaşma kapsamında çalışanlara indirim sağlanıyor.

    * Şirket içinde her ay bir çalışan bir hobisini paylaşıyor, Üç günlük kurslar şeklinde organize edilen bu etkinliklere, mesai dışında yapılıyor.

    * Yaz aylarında tüm Danone fabrikalarında piknikler düzenleniyor.

    * Yıl içerisinde katılmak isteyen çalışanların kurduğu takımlarla futbol turnuvaları düzenleniyor.

    * Yılda bir kez çalışanlara memnuniyet anketi yapılıyor.

    * Departmanlar arası iki ayda bir kez gerçekleştirilen çay saatleri var.

    * Haftada bir gün çalışanların masaları dolaşılarak ürün siparişleri alınıyor ve çalışan indiriminden faydalanmaları sağlanıyor.


    * Çalışanlara, indirimli uçak bileti ve çeşitli avantajlardan yararlanma imkanları veriliyor.
#01.04.2005 09:19 1 0 0
  • Sagolasin
    Boyle sirket bulmak zor artik insallah sayilari artar
#09.04.2005 20:21 0 0 0
  • Paylaşım için Teşekkürler Ellerine Sağlık Emeğine sağlık
#02.11.2022 18:06 0 0 0