Argo;
bir toplumda genel kullanılan dilden türemiş olan, kendi sosyal çevresiyle sınırlı yaşayan ve toplumun geri kalan kesimlerinden ayrılmak ya da korunmak isteyen bir grubun benimsediği, kendine özgü sözcük ve deyişlerden oluşan özel bir dil. Eski zamanlarda dilenci, serseri ve hırsız grupların kendi aralarında konuştuğu gizli bir dil olarak kullanıyormuş. Günümüzde ise, argo her kesimden insanın hayatının bir parçası olmayı başarmıştır. Medyadaki diziler, reklamlar, sunucular, şarkılar ve şov programları artan bir hızla yeni argo kalıpları günlük konuşma dilimize sokuyorlar. Genelde bir espri unsuru yaratmak, izleyicinin ilgisini çekmek için tüm iletişim araçları tarafından sıkça kullanılıyor.
Peki ama neden kullanılıyor ?
Argo kullanımının temel nedenleri; farklı olmak, dikkat çekmek, ciddiyeti azaltmak, samimiyeti artırmak, diğerlerini dışlamak, gizli ve gizemli olmak, dili zenginleştirmek ve eğlenceli hale getirmek diyebiliriz. Argonun çeşitleri oldukça fazla, fakat benim ilgilendiğim konu medya tarafından bize yansıyan, bizi hedef kitle gören argo çeşitleri. Hemen düşünmeye başlayalım !..
Şimdi, bahsi geçen argo kelimeler ve deyişleri teker teker düşünün. Hepsi birer marka ve ürünün daha samimi bir hava yaratmak için kullandığı ve içeriğine ekleyip, bilinirliğini artırma politikasından başka bir şey değildir.
Hepsi dönemsel olarak hayatımızda var oldular ve olmaya devam edecekler. Bunlara yenileri de eklenecek ve Türkçe'yi bozduğu tartışmalarını gündem konusu haline getirecek. " Yahu bırakın argoyu arada kullanalım, robot gibi mi yaşayacağız " naraları atılacak. Yani herkes memnun kalacak bu durumdan, çünkü samimiyet daha hoşlarına gidecek. Reklamlarımız argo cenneti olsa da, güldürecek. Ne diyelim !
Akalım reklamlara baba !