Câhiliye devrinden beri Araplar vücutlarının çeşitli yerlerine dövme yaparak gelmişlerdir.Bugün bu âdet bilhassa Şark vilayetlerimizde yer yer sürdürülüyor. Avrupa ve Amerikada bazı gençler bunu bir süs şeklinde yaparken, yurdumuzdada birtakım hevâî gençler onları taklit ediyorlar.Cahiliye Arapları dövmeyi süslenmek için yaparlarken; dövme ile bedenlerine çeşitli şekil ve suretler yaparak bununla mafsallarının güç kazandığına inanırlardı.Bugün ise bu tamamen bir özentiden öteye geçmemektedir.Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: Vücut, iğne ve benzeri âletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor.Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor.Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor.Âlûsî, Kitabülîrb isimli eserinde dövmeyi bâtıl ve çirkin bir âdet olarak vasıflandırıyor.Zaten İslâm da bunun için yasaklamış, haram saymıştır. Çünkü bunda Cenab-ı Hakkın yarattığı vücut üzerinde bir değişiklik yapılmış olmaktadır.
Buharı ve Müslimde rivayet edilen hadislerde de Peygamber Efendimiz [s.a.v] dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın İlâhî rahmete liyakatini kaybettiklerim bildirmiştir.
Bilmeden dövmeyi yaptıran insan nasıl hareket edecektir? Bundaki hüküm dövmeyi yaparken kullanılan maddeye göre değişir.Şayet bu maddeler dinen necis sayılanların arasında bulunuyorsa, dövme de o hükme girer.Şayet temizse, o da temizdir.Bunda yapılacak şey, şayet ufak bir müdahale veya ameliyatla hallediliyorsa giderilmeye çalışılır.Şayet giderilemiyor, buna da imkân yoksa hâli üzerine bırakılır.Çünkü Cenab-ı Hak kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez, onun üstesinden gelemeyeceği, yapamayacağı şeyleri istemez.
* DÖVME GUSLE ENGELMİDİR *
Abdeste ve gusle mâni olup olmadığına gelince; bir defa dövme derinin altındadır. Yani dış derinin altında yer alıyor.Abdest ve gusülde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır.Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması ab-deste ve gusle mâni olmaz.Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.
Bilmeden böyle bir günahı işlemiş olan kimse de Allahtan mağfiret diler, tevbe istiğfar eder.
Kaynak :
* İslami Meseleler ve Çözümleri [M.Paksu]
Bu zamanda dövmenin günah oldugunu bilmeyen yoktur umarim,ama bilenlerde yaptiriyor bisey fark etmiyor-herkesin kendi karari nede olsa bu dünya bir imtan dünyasi
dovmem var ama kımın ne dedıgı benı ılgılendırmıyo bu konu sızınle alakalı deyıl toplumun genek bakısı bu yanlıs anlamayın
su perısı cok guzel bı acıklama yapmıs tekrar bravo kendısıne dedım gıbı dovmem var ama ıslamıyetıde bılır ve elımden geldıgı kadar da yasamaya calısırım o sebebden gerısıde z<zaten benı hıc ama hıc ılgılendırmıyor tesekkurler
Allah (cc) insana özel bir önem vererek onu en güzel biçimde, azalarını son derece dengeli ve bir o kadar da âhenkli bir şekilde yaratmıştır.
Güzel yaratılan insanın güzelliklerine güzellik katması için süslenmesine de izin verilmiştir. Yüce Allah Kurân-ı Kerîmde şöyle buyurmuştur:
Allahın kulları için yarattığı süsü ve güzel rızıkları kim haram kıldı? De ki; onlar dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir (el-Arâf 7/32).
Bir sahâbe güzel giyinme hakkında Hz. Muhammed (sas) sorduğunda şu cevabı aldı:
Allah güzeldir, güzelliği sever (Müslim, Îmân, 147).
Bu bilgilerden anlaşıldığı gibi insana güzel giyinmesi, takı-ziynet takınması, bedenini ve elbisesini süslemesi, güzelliklerini koruması, kendisini güzelleştirerek görünmesi helâl kılınmıştır.
Ancak insanın yaratılışından gelen özellik ve şeklini değiştirmeyi, yani fıtratı değiştirmeyi hedef alan müdahaleleri ve tasarrufları yasaklanmıştır. Dövmebuna örnektir. Arapçadaveşm denilen dövme yaptırma, yaratılışta vücutta olmayan bir şekli, motifi, resmi vücut derisine iğneyle bir tür kazıyarak, hayat boyu kalacak şekilde işlenmesi demektir.
Bu izahtan da anlaşıldığı gibi dövme ile insan, vücuduna kalıcı olacak değişim müdahalesi yaparak hakkı olmayan bir tasarrufa kalkışmaktadır.
Hilkatin (yaratış, yaratılış) değiştirilmesinin yasak oluşu Kuranda şu âyetle açıklanmıştır:
Allah onu (şeytanı) lânetlemiş; o da:Yemin ederim ki, kullarından belli bir pay edineceğim demiştir. Onları mutlaka saptıracağım, muhakkak onları boş kuruntulara boğacağım, kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar (putlar için nişanlayacaklar), şüphesiz onlara emredeceğim de Allahın yarattığını değiştirecekler (dedi). Kim Allahı bırakır da şeytanı dost edinirse elbette apaçık bir ziyana düşmüştür(en- Nisâ 4/118,119).
Dövme yaptırma, Hz. Muhammed (sas)n hadislerinde de yer alarak yapılması şiddetle yasaklanıp lânetlenmiştir (Buhârî, Libâs, 85-87; Müslim, Libâs, 119).
İslâm bilginleri de vücuda bir estetik görünüm kazandırmak için yapılan dövme ve dağlamayı Allahın yarattığı şekil ve surette kalıcı değişiklikler meydana getirdiği için câiz görmemişlerdir. Şâfiîlerden bir grup âlim de, dövme yapılan yerde biriken kanın necis, pis olduğunu, dövmenin ortadan kaldırılmasının vâcip olduğunu ifade eder.
Dövme yapılmış bir vücuda gusül abdesti aldırılması anında gusül suyunun cildin, yani vücudun üzerinden geçmesiyle ıslanma şartı yerine gelir. Çünkü dövme, derinin üzerini kaplayan, örtücü bir madde gibi örtmeyip deri altına yerleştiğinden gusül suyu için bir engel teşkil etmez.
Fakat, gusle engel değil diye yapılmış bir dövmenin kalabileceğini söylemek yukarıdaki bilgilere rağmen mümkün değildir. Bir hata sonucu yaptırılmış dövmenin mümkün olan en yakın zamanda silinmesi vücut adlı eserin tek sahibi olan Yüce Allahın hilkatine (yaratışına) duyulan saygının ve kulluğun gereğidir.
bende dovme yok karsıda deyilim ama diş konusuna gelince biraz düsünmek lazım dinen aiz deyilmş diye bir nine ve dedeNin takma dişlerini söktürdüklerini gördüm Allah için acıdım yaslılara bu insanlara bu fetvayı veren zavallıya dahada üzüldüm neden mi YÜCERABBİMİN dinine müdahele ettigi icin din ve biz cümle alem onun yarattıgı varlık larız dine katamayız bizim işimiz calışmak üretmek yasadıgımız topluma faydalı olmaktır ALLAHIN dinine bişeyler katıp bişi biliyormuşuz havasına girip saglıklı bır yasantı için gerekli protezleri sokturmek bizim isimiz deyildir ALLAHIN ve biz acizlerin yanında işidir kişinin aynası iş yapalım iş bak AGLIYOR IRAK AGLIYOR FİLLİSTİN aglıyor afgan ya biz cırpınıyoruz kardeş kavgasında iş yapalım iş
diş konusunda törpületmeyle ilgili diyene zavallı falan diyosun ama arkdaşımız
"Allah'u Teâlâ dövme yapan ve yaptırana kaşlarını incelten ve güzellik için dişlerini törpüleyip Allah'ın yarattığı şekli değiştiren kadınlara lânet etmiştir. " (İbn Hacer el-Heytemî, ez-Zevacir, Mısır 1970, I, 141) demiştir.
diye yazmış bana kendisi uydurdu veya uyduran birinden duymuş gibi gelmedi apaçık Allah'u Teâlâ buyurmuştur demiş
Kulaktan dolma bilgilerle kişileri yanlış yönlendirmeyiniz.
SU-PERISI
Vücudumuz bize Allah'ın eşsiz bir emânetidir. Bu emâneti, Sâni-i Zülcelâl'e, aldığımız gibi kusursuz ve noksansız teslim etmek, her şey bir yana, bizim fıtrat ve vicdan borcumuzdur. Üzerinde, fıtrat dışı ve keyfî olarak kalıcı tasarrufta bulunmaya yetkimiz olmadığı gibi, esâsen buna izin de yoktur. Bu kabilden olarak, meselâ vücuda dövme yaptırmak câiz değildir. Peygamber Efendimiz (asm) tarafından yasaklanmıştır.1
Dövme, vücut üzerinde ihtiyaç dışı, kalıcı izler bırakan, vücudu tahrif ve tahrip eden bir tasarruftur. İnsanın asâletine ve saygınlığına da uygun değildir.
Dövme İslâm toplumunun bir geleneği ve örfü değil; yabancı kültürlerin bir örfüdür. Yabancı kültürlerin insan fıtratına uygun olmayan uygulamalarını taklit etmek ise, her zaman, arkasından başka olumsuz tavırlara ve gelişmelere de kapı açma riski taşımaktadır.
Âlimler dövme yapılan yerde kan hapsedildiğinden, dövme yerinin necis olduğunu söylemişlerdir.
Dövme ile ilgili şu hususu bilmekte de yarar vardır: Dövme derinin dışına değil, içine yapılan bir muamele olduğundan, abdeste, gusle ve ibâdete mâni teşkil etmez. Çünkü abdestte ve gusülde farz olan, derinin dışını yıkamaktır.
SU-PERİSİ çok güzel bir şekilde bunu açıklamış.
Dinimizde vücudumuza zarar verecek şeyler Haram ve yasak kılınmıştır.
Yalnız unutulmamalıdır ki Cahil dönemde yapılan yanlışlardan mesul tutulmazsınız.
Burdaki Cahil kelimesinden kasıt Dini bilgiler açısından gerekli olan Bilgilere sahip olmayan din konusunda ilim ve irfandan eksik olan kişiler kasıt edilir.
Dinini Bilmeden yaşayan bir çok insan var gerçek anlamda Dini tam manasıyla bilmeyen kişiler bu tür davranışlarda bulunmuş iseler bu tavırlarından sorumlu tutulamazlar.Ancak Dinin gerekliliklerini öğrenmiş Haran ve Yasakları,Günah ve Sevapları İslam Dininin Mukaddes Kitabı Kuran-ı Kerim'in Açıkladığı şekilde anlamış ve öğrenmiş bir kişinin,Bu bilgilere sahip olduğu halde Dövme yaptırması Günahtır.
İlk önce bir meseleyi acıkca arz edeyim. Tin suresi 4. ayet-i kerimesinde aynen şöyle yazar. " Biz insanı en güzel surette yarattık " .
Bu ayet mukabilince Yüce yaradan İnsan denen ve kendine halife arz ettiği mahlukatı en güzel ve kusursuz bir şekilde yaratmıştır. Onun yaratılışına karsı olacak yada onun yaratılışını daha da guzelleştirecek ne olursa olsun haramdır.
Dövme kesinlikle günahtır. cunku deri altına yapılır. bazıları deri altında oldugundan dolayı abdestı engellemez derler ancak yalnıstır. Cunku insan beyni 0.5 volt elektrik ile çalışan mikroorganizmadır. Abdest deki gaye Su yada su olmayan yerde toprak ile beyin elektriğini 1.0 yada 1.5 volt a çıkartarak ibadet etmeden evvel vucudu dinlendirmek ve kötü elektriği vucuttan atarak sade saf hale getirmektir.
dövme dediğimiz ve vucud hatlarını yaratılışı bozarak yapılan sekiller ve abdest alırken alınan elektriği beyine ileten kılcal damarları zedeleyerek veya öldürerek yapıldığı için vucudun o bölgesi abdestten nasibini alamaz hale gelmektedir.
Bu yüzden Peygamber efendimiz hadis-i şeriflerinde " Dövme yaptıran bizden değildir. " demiştir.
Dövme yaptırmak aynı zamanda Yüce yaratanın Yaratılış fıtratını beğenmemek anlamına geldiğinden Allaha'a Şirk koşmaya eşittir.
Lütfen bu konuyu sabit değerlerimizden ve gerçek bilgilerden öğrenelim ve paylaşalım.
Dövme, bilinen şekliyle şöyle yapılıyor: Vücut, iğne ve benzeri âletlerle kan akacak şekilde yaralanıyor. Sonra aynı yere iç yağı ve bazı maddeler konarak yara iyileşmeye terk ediliyor. Sonunda deri altında koyu yeşil bir şekil meydana geliyor.
Âlûsî, Kitabü'lîrb isimli eserinde dövmeyi bâtıl ve çirkin bir âdet olarak vasıflandırıyor. Zaten İslâm da bunun için yasaklamış, haram saymıştır. Çünkü bunda Cenab-ı Hakkın yarattığı vücut üzerinde bir değişiklik yapılmış olmaktadır.
Buharı ve Müslim' de rivayet edilen hadislerde de Peygamber Efendimiz (a.s.m.) dövme yapmayı ve yaptırmayı yasaklamış, bunları yaptıranın İlâhî rahmete liyakatini kaybettiklerim bildirmiştir.
bu gün cuma namazında dikkatimi çeen bazı hususları dyanet işleri başkanımıza ilettim. sizlerle paylaşmak istiyorum.
gondediğim mail metnidir.
---
Sayın Başkanım Allahın sevgi ve hürmeti üzerinize olsun.
Bu mailimi belki kaale almyacaksınız ancak ben genede elhamdülillah bir müslüman olarak vazifemi yapmak istiyorum.
Cuma namazlarına eksiksiz ve saatinde gitmek gibi bir gayret içerisinde olan basit bir müslüman olarak, Ataist lere hitaben www.arayisicinde.com adlı bir web sitesi hazırlamakta ve bu sitede islam dinini bilimle birleştirerek dinimizi gayet mantıklı ve bilimsel olarak anlatmayı amaçlamaktayım.
Ancak ne yazıkki cuma namazlarında gördüğüm bana göre korkunç manzarayı size diler getirmek müslüman olarak vazifemdir.
Bu korkunç manzaraları sırasıyla sizlere aktarmak istiyorum.
1- Gençlerimizin % 80 i namaza geldiklerinde ne yazıkki kendilerini bodrum sahillerinde hisseder gibi giyinmeleri benim cok moralımı bozuyor.
Çogu gencimiz kolsuz yada kısa kollu t-sirt yada gömlek giyerek namaza gelmektedirler. Bu giydikleri üzerinde ise her zaman ne olduğunu dahi bilmedikleri ki çoğunlukla küfr içeren yabancı yazılar olan giysiler ile gelmektedirler.
Şimdi soruyorum : İslam dininde avret yerleri mevz-u bahis olunca erkeklerin kollarının dirsek altı, bacaklarının da diz altına kadar kapanması gerekliliği ne zaman tarafınızdan değiştirildi de haberimiz yok.
Araf sure-i celilesi 26. ayet-i kerimesinde " Ey Âdemoğulları! Size avret yerlerinizi örtecek giysi ve süslenecek elbise verdik. Takva (Allah'a karşı gelmekten sakınma) elbisesi var ya, işte o daha hayırlıdır. " buyuran avret yerini örtme ne zaman değişti.
Nimet-i İslamda sayfa 564 de açıkca beyan edilen " namazın mekruhlarından 11. si erkek kısmı namazda kolunu açık bulundurmak " şartı neden camiilerimizde imam sıfatı ile arkasında namaz kıldığımız din görevlileri tarafından cemaate beyan edilmiyor.
Neden imamlarımız bu husularda Tüm dünyada İslamı en iyi yaşayan bir topluma bunu uygun bir dil ile anlatmıyor.
ki Fetava-i Kadıhan 'da (hindiyye) elbisenin kollarını sıvayarak kolları açık namaz kılmak mekruhtur. fetvası neden kale alınarak bizim cahil insanlarımıza arkasında namaz kıldığımız imam lar tarafından vaaz edilmiyor.
2- Cemaatlerde gördüğüm kadarıyla gençlerimizin ve ne yazıkki örnek olması gereken bazı büyüklerimizin bedenlerinde kendi ruh hallerini yada hoşlandıkları şeyleri nakşettikleri dövmeler görmekteyim. Ve bu duruma gerçekten çok üzülmekteyim.
Çünkü Tin sure-i celilesi 26. ayet-i kerimesinde " Biz insanı en güzel surette yarattık " beyanı ile zaten Yüce yaradanımız Kendine halife tayin ettiği insanoğlunu ne güzel bir şekilde yaratmış ve ona takdir edilen fıtratı vermiştir.
Bu ayet mukabilince Yüce yaradan İnsan denen ve kendine halife arz ettiği mahlukatı en güzel ve kusursuz bir şekilde yaratmıştır. Onun yaratılışına karsı olacak yada onun yaratılışını daha da guzelleştirecek ne olursa olsun haramdır.
Dövme kesinlikle günahtır. cunku deri altına yapılır. bazıları deri altında oldugundan dolayı abdestı engellemez derler ancak yalnıstır. Cunku insan beyni 0.5 volt elektrik ile çalışan mikroorganizmadır. Abdest deki gaye Su yada su olmayan yerde toprak ile beyin
elektriğini 1.0 yada 1.5 volt a çıkartarak ibadet etmeden evvel vucudu dinlendirmek ve kötü elektriği vucuttan atarak sade saf hale getirmektir.
dövme dediğimiz ve vucud hatlarını yaratılışı bozarak yapılan sekiller ve abdest alırken alınan elektriği beyine ileten kılcal damarları zedeleyerek veya öldürerek yapıldığı için vucudun o bölgesi abdestten nasibini alamaz hale gelmektedir.
Bu yüzden Peygamber efendimiz hadis-i şeriflerinde " Dövme yaptıran bizden değildir. " demiştir.
Dövme yaptırmak aynı zamanda Yüce yaratanın Yaratılış fıtratını beğenmemek anlamına geldiğinden Allaha'a Şirk koşmaya eşittir.
Buna rağmen gene arkasında namaz kıldığımız imamlarımız cami kelimesiyle Cebrail, Azrail, Mikail ve İsrafil adlarındaki büyük meleklerin koruduğu ibadet yerlerinde Halkımızı bu konuda uyarmamaktadır.
İmamlarımız nasıl Yüce yaratan ile buluştuğumuz Camilerimize bu tür yaratılışa ters olan şeyleri yaptıran ve dolayısıyla Allaha Şirk koşan kişileri bu mübarek yerlere sokarlar.
Diyanet işleri denilen kurum biz müslümanları İslam dinini tam ve eksiksiz olarak öğretmek ve bize tebliğ etmek için kurulmadımı.
Bu konular İmamlarımız tarafından halkımıza arz edilmediği ve tebliğ edilmediği sürece Bir müslüman olarak Ahirette sizden şikayetciyim ve Hakkımı da helal etmiyorum.
dikkat ettim de ne kadarda çok alıştığı durumu dine uydurmaya çalışan var ya arkadaşım sen neden dövme yaptırıyorsun ki başkalarının dikkatini çekmek için değilmi ee buda kendini beğenmişiliğe girmez mi hee peki müslümanlıkta kendini beğenmek hoş karşılanır mı bi kere peygamber efendimizin s.a.v. söylediği gibi "utanmadığın sürece istediğini yap" tam hatırlamıyorum ama böle bişiydi kısacası eğer rabbinin sana verdiği görüntüyü beğenmeyip ilgi çekmek için değişiklik yaptırıyorsan sen rabbine karşı çıkıyorsun sen yapamadın güzel ben yaparım diyorsun töbe töbe ama öyle yani nese yinede herkes istedini yapmakta özgürdür ama milleti kandırmayın abdesti bozmaz felan diye ömür boyu cenabet olcaksın işte acı ama gerçek yaptıranlara söylüyorum