Dünyanın gelmiş geçmiş en iyi hakemi olarak gösterilen Pierre Luigi Collina hakemliği bırakmasına karşın yine göz önünde. Bir dönem Türkiye'ye de gelerek reklam filminde rol alan İtalyan hakem bu dünyaya alışmaya başladı. Kelliğiyle, sempatik tavırlarıyla, otoritesiyle birçok reklam şirketini peşinden koşturan Collina, Alman firması Opel'in yeni Vectra ve Signum Tv reklamlarıyla evlerimize konuk olmaya devam ediyor. Bu reklam filmlerinde, mimikleriyle otomobilin özellikleri birbiriyle özdeşiyor.
Vauxall firmasının pazarlama direktörü Andy Gilson, Collina'nın kariyerinin her zamanında herşeyi kontrol altında tutmayı bildiğini ve bu yüzden kendi sloganlarıyla aynı özellikleri taşıdığı için Collina'yı seçtiklerini belirtti. Collina'nın şu ana kadar herkeste aynı saygıyı uyandırmasını da nedenlerden biri olarak gösterdi. " Bizim sloganımız 'Herşey kontrol altında'. Sanırım bu slogana Pierre'den başka yakışan olamaz. Son modelimiz teknik açıdan çok kuvvetli, güvenli ve konforlu" açıklamasını yapan Gilson diğer reklam filmlerinde de Collina'yı kullanmak istediklerinin sinyalini verdi.
Opel'in, Collina'nın yanı sıra Milan takımına da sponsor olması akıllarda soru işareti bıraktı. Bunun yanı sıra bir firmanın ilk defa bir hakeme sponsor olması da bazı çevreler tarafından kuşkuyla karşılandı. İlk tepki de İtalyan Futbol Hakemleri Birliği Başkanı Tulio Lanese'den geldi. Lanese Collina'nın bu anlaşmayı fesh etmesi gerektiğini savundu. Bu olay lig devam ederken gerçekleşmiş ve büyük bir kitle 'Milan maçı olursa tarafsızlığını koruyamaz' kanaatinde birleşmişlerdi. Bu baskılara dayanamayan Collina ise istifasını vermişti. Collina'nın 1.7 milyon euro'ya 3 yıllık bir sözleşmeye imza attığı gelen haberler arasında.
Collina'nın bu reklam ve sinema işlerine devam edeceği öğrenildi. Özellikle ünlü yönetmenlerin onu sinema filmlerinde oynatmak için sıraya girdikleri ve 45 yaşındaki İtalyan hakemin de bunda niyetli olduğu bildirildi. Pierre Luigi Collina 13 Kasım'da Dubai'de düzenlenecek olan Soccerex Futbol Festivali'nde de yer alacak.