Türkiye genelinde 37 mağazası ve 32 cornerı olan Fabrika, bu sezon kendini komple yeniledi. Logosundan, koleksiyon yapısına kadar her şeyiyle değişen markanın 2005-2006 sonbahar-kış koleksiyonu iki bölüme ayrılıyor. Birinci bölüm Fabrikanın ana koleksiyonu. İkinci bölüm ise Fabrikaya göre daha yaşlı, daha abiye, daha klasik olan B Altınyıldız koleksiyonu
Ağırlıklı olarak Altınyıldız kumaşları kullanılarak üretilen B Altınyıldız, takım elbiseleriyle ön plana çıktı. Kadınlar için de, erkekler için de dar kalıplı takım elbise üreten marka piyasadaki açığı gidereceğine inanıyor.
Fabrika markasının erkek koleksiyonlarını tasarlayan Nigar Kalaycıoğlu, markanın neden değişime ihtiyaç duyduğunu şöyle anlatıyor: Markanın net bir kimliği yoktu. Bu yıl kimliği tam anlamıyla oturdu. Logomuz değişti, müşteri profilimiz belirlendi. Hedef kitlemiz saptadı. Fabrika 18-30 yaş arasına hitap eden bir marka oldu. Koleksiyon ikiye bölündü. Fabrika ve B Altınyıldız olmak üzere. B Altınyıldızın yaşı biraz daha büyük, 25-30 yaş arası çalışan gençleri hedefliyor.
Sözü fabrikanın kadın koleksiyonunun tasarımcısı Banu Bornovalı alıyor: Fabrika markası değişmedi, kendini buldu demek daha doğru olur. Kendimizi daha iyi ifade etmeye başladık. Koleksiyona bakış açımızı yeniledik. Açığımızı gördük ve düzelttik. Klasik bir çizgi yapmamak bizim eksik tarafımızdı. Bu yüzden B Altınyıldızı yarattık. İş ve abiye gruplarını bu koleksiyona koyduk. Fabrika kadını da 18-30 yaş arası kadınlara hitap ediyor. Lise ve üniversite öğrencisi, ya da yeni mezun kadınlar... İş hayatına yeni yeni adım atanlar. Kendine ait bir tarzı olan olgun kadınlar.
YÜNLÜ KUMAŞ AĞIRLIKTA
Nigar Kalaycıoğlu iki yıldır Fabrika için çalışıyor. Daha önce üç yıl Koton erkek markası için tasarım yapmış. Banu Bornovalı ise 2,5 yıldır Altınyıldız bünyesinde çalışıyor. Bir yıldır Fabrika markası için tasarım yapıyor. Her iki tasarımcı da bir markanın kendini sık sık yenilemesi gerektiğine inanıyor. Pazarda çok zorlu bir rekabet olduğunu söylüyorlar.
Altınyıldız teknolojisini Fabrika şıklığı ile birleştiren B koleksiyonunda yünlü kumaşlardan oluşan klasik çizgide ürünler ağırlıkta. Yüksek teknolojiyle hazırlanmış koleksiyonun kalitesi; dikime, detaylara ve kumaşlara verilen önemde ön plana çıkıyor.
ERKEKLERE GRİ VE KAHVE
B Altınyıldız erkek koleksiyonu iki temel renk üzerine oturtulmuş: Gri ve kahve tonları. Griyi sezonun renkleri olan mor ve lila ile, kahveyi ise sarı ve camel tonlarıyla birlikte kullanmışlar. En önemli kumaş yün. Altınyıldızın ürettiği kaliteli yün kumaşlar, tasarımcı Nigar Kalaycıoğluna ilham vermiş. İki düğmeli, dar kalıplı takım elbiseler çoğunlukta. Az da olsa üç düğmelilere rastlanıyor. Takım elbiselerle birlikte giyilen penye, triko ve renkli gömlekler göze çarpıyor. Düz kadife de bolca kullanılmış.
KADINLARA ÇOCUKSU VE SEKSİ TASARIMLAR
B Altınyıldız kadın koleksiyonuna da fit kalıplar hakim. Tasarımcı Banu Bornovalı, kadını zayıf gösteren uçuşan elbiseler tasarlamaya özen göstermiş. Sezonun trendlerini takip ettiğini söylüyor. Örgüden, kürkten hatta deriden bolerolar yapmış. B Altınyıldız koleksiyonunda ağırlıklı olarak kıvrımlı, büzgülü elbiseler göze çarpıyor. V yaka çok fazla kullanılmış. Bazen sırtta, bazen göğüste... Gece elbiselerinde renk seçenekleri yeşil ve mor.
SIRADIŞI AYAKKABI MARKASI
İngiltere, İspanya, İtalya, Fransa ve Amerika gibi ülkelerde satılan Irregular Choice, sıradışı bir ayakkabı markası. Her bir model sanat eseri gibi tasarlanıyor. İç ve alt tabanı bile dizayn ediliyor. Ayakkabının üzerinde dantel, çiçek, boncuk, hatta kürk gibi malzemeler kullanılıyor. Bu marka bundan böyle tüm Fabrika mağazalarında satılacak.