Ucuz uçak bileti, otobüs yolcusunu azalttı.

Son güncelleme: 04.12.2005 19:35
  • Özel havayolu şirketlerinin, iç hatlarda ucuz fiyatla yolcu taşımaya başlamasının, şehirlerarası otobüslerin yolcu sayısında azalmaya neden olduğu bildirildi.

    Özel havayolu
    şirketlerinin, iç hatlarda ucuz fiyatla yolcu taşımaya başlamasının,
    şehirlerarası otobüslerin yolcu sayısında azalmaya neden olduğu
    bildirildi.

    Antalya Şehirlerarası Otobüs İşletmecileri Derneği 2. Başkanı
    Hamdi Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, özel havayolu
    şirketlerinin, uçak filolarını artırarak, iç hatlarda da yolcu
    taşımaya başlaması ve 49 YTL'den başlayan fiyatlarla taşımacılık
    yapmasının şehirlerarası otobüs şirketlerinin müşteri kaybına yol
    açtığını kaydetti.

    Şehirlerarası otobüs şirketlerinin Antalya-İstanbul arasında 4
    yıldır ortalama 40 YTL'den yolcu taşıdığına işaret eden Öztürk, ''İşçi
    ücretleri, mazot ve diğer giderler sürekli artıyor ama yolcu taşıma
    ücretlerine zam yapılamıyor. Varan, Ulusoy gibi firmalar,
    Antalya-İstanbul arasında 60 YTL'ye, Metro, Pamukkale gibi firmalar
    ise 40 YTL'ye yolcu taşıyor. Buna karşın uçakların bilet fiyatları da
    49 YTL'den başlıyor. Böyle olunca müşteri sayımız yüzde 50 oranında
    düştü'' diye konuştu.

    Antalya Otogarı'ndan her gün 295 otobüsün çeşitli şehirlere yolcu
    taşıdığına dikkati çeken Öztürk, otobüslerin ortalama doluluk oranının
    ise yüzde 35 dolayında olduğunu belirtti. Bir otobüsün zarar etmemesi
    için gidiş ve gelişte toplam 60 kişiden az yolcu taşımaması
    gerektiğini kaydeden Hamdi Öztürk, ''Ama birçok otobüs firması, bu
    sayıdan daha az sayıda yolcu ile sefer yapıyor. Bu nedenle de otobüs
    sahiplerinin büyük bölümü otobüsünü satmaya başladı. Ancak alıcı
    olmadığı için iş yapamayan otobüs sahipleri, araçları yok fiyatına
    satıyor'' dedi.

    -HAVACILIK DERNEĞİ BAŞKAN YARDIMCISI TİLEV-

    Öte yandan, Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği
    (TÖSHİD) Başkan Yardımcısı Yalım Tilev de AA muhabirine yaptığı
    açıklamada, seyahatte iç pazarın son yıllarda büyük önem kazandığına
    dikkati çekti.

    Zamanı az olanların uçakla seyahati tercih ettiğini vurgulayan
    Tilev, ''Teknolojinin gelişmesi ile mesafeler kısaldı. Doğu
    Anadolu'dan batıya 24 saat süre ile yolculuk yapmak istemeyenler,
    uçağa binmeyi tercih ediyorlar'' diye konuştu.

    Türkiye'de THY'den sonra iç hat uçuş yetkisi alarak seferler
    düzenleyen Onur Air, Atlasjet, Fly-air ve Pegasus'un birçok noktaya
    uçuşlar gerçekleştirdiğine değinen Tilev, şöyle devam etti:

    ''SKY-Air'de uçuş izni aldı ama fiyatların düşük olması nedeniyle
    iç hatlarda uçmuyor. Fiyatların gerçek rakamlara ulaşmasını
    bekliyoruz. Yükselen yakıt masrafları uçakların maliyetlerini
    artırıyor. Bu kadar ucuza uçuşlar devam edemez. Bir koltuğun maliyeti
    60 dolardır. Koltukların daha aşağıya satılması zarara neden olur.
    Özel havayollarına Hükümet'in tek kuruş desteği yok, şirketler herşeyi
    kendi imkanlarıyla yapıyorlar.''

    Özel havayollarının iç pazara girmesiyle Türk halkının uçma
    alışkanlığı kazandığına dikkati çeken Tilev, bu sayede kullanılmayan
    havaalanlarının da rantabl hale geldiğini belirtti.

    Özel havayolu şirketlerinin başarılı olması için iç hatlar
    arasında bir ağ oluşturulması gerektiğine işaret eden Tilev, genel
    müdürlüğünü yaptığı SKY-Air'in bu yıl yakıttaki fiyat artışı nedeniyle
    koltuk başına 17 dolar fazla para ödeme yaptığını, yakıta gelen zam
    nedeniyle fazladan yaptıkları ödeme toplamının 4,6 milyon dolar
    olduğunu sözlerine ekledi.
#03.12.2005 14:14 0 0 0
  • ama otobuslrin tekeline bi son verme zamani gelmisti artik
#04.12.2005 04:41 0 0 0
  • paylaşımın için teşekkürler
#04.12.2005 19:35 0 0 0