tekfir konusu

Son güncelleme: 08.07.2010 22:13
  • Lailaheillalahmuhammedünresulillah diyen müslümandır.

    hangi zamanda veya olayda derse müslümandır.örnek sorulara cevap değildir.

    kelime şehadet getiren savaş meydanında da olsa öldürülmez.kelime şehadet getirdikten sonra

    şeriatla savaşan, islama savaş açan,islamın getirilmesine mani olanların bu hareketleri kesinse öldürülür.

    fravunun son anda iman etmesi Allah c.c tarafında geçerli sayılmayıp kabul edilmemiştir.

    Ayetleri okuyunuz.


    1-Öncelikle Resulullah’ın (sallallahu aleyhi ve sellem) kimseyi tekfir etmediğini söyleyen kimse
    O’na büyük bir iftira atmaktadır. Böyle söz söyleyen kimse Resulullah’ın ALLAH’ın apaçık


    müşrik hükmünü verdiği kimseleri müşrik olarak isimlendirmediğini, ALLAH’ın kafir olarak

    belirttiği kişileri tekfir etmediğini iddia ediyorsa bu büyük bir zulümdür ve sahibini İslam

    milletinden çıkarır.

    2- Bununla beraber böyle bir iddia da bulunan kimse Kur’an’da Kafirun

    Suresini hiç görmedi mi acaba? Allahu Teala Kafiriun Suresi’nde bizzat Resulüne, kafirlere

    karşı “Ey kafirler” diye hitap etmesini emretmiştir. Böyle bir iddiada bulunan kişi acaba

    Resulullah’ın, ALLAH’ın bu emrine muhalif davrandığını mı iddia etmektedir.

    3- Allahu Teala

    kitabında “ALLAH Meryemoğlu Mesîh’tir diyenler kafir olmuşlardır”(5el-Maide/17) buyurarak

    Hristiyanları tekfir etmektedir. Acaba Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ALLAH’ın bu hükmünü gizleyerek Hristiyanları tekfir etmekten uzak mı durmuştur?

    4-Her kim böyle bir iddia da bulunursa bilerek ya da bilmeyerek ALLAH’ın peygamberine büyük bir iftira atmıştır.

    5-Bilinmelidir ki tekfir şer’i bir hükümdür. Dünya ve ahiret hayatına dair bütün hükümler iman

    ve küfür meseleleri üzerine kurulur ki, tekfir de iman ve küfür meselelerinden bir tanesidir.

    6- Velayet, imamet, nikah, kısas, kan ve diyetler, cenazeler, yargı, savaş, cihad vela ve bera

    gibi burada sayamayacağımız bir çok hüküm iman ve küfür hükümleri üzerine diğer bir

    ifadeyle insanların Müslüman ya da kafir olmaları üzerine bina edilmektedir.

    7-Sadece

    imamete dair iman ve küfür meselelerinin öneminden dolayı “Hakim olan

    yöneticinin durumunu bilmek her Müslüman üzerine vaciptir”


    8-Tekfirden uzak durmamız gerektiği ve kimsenin kafir olup olmamasının bizi

    ilgilendirmediğini söyleyenler acaba tüm bu hükümleri ne üzerine bina edeceklerdir.

    9- Allahu

    Teala mü’minleri bırakıp kafirleri dost edinmememiz gerektiğini söylerken acaba kafir ve

    Müslüman ayrımından yani tekfirden uzak kalmamız gerektiğini savunanlar kimi dost edinip kimi düşman edineceklerini nasıl belirleyeceklerdir.

    10-Kafirleri tekfir etmenin bir fayda sağlamayacağını söyleyenler acaba kafirlerle mü’minleri eşit tutmamız gerektiğini mi savunmaktadırlar.

    11-Sözün hulasası, tekfir şer’i bir hükümdür. Diğer şer’i hükümler gibi şartları mevcuttur.

    12- Bu şartlar olduğu sürece kafirlerin tekfir edilmesi caizdir. açık bir şekilde küfrü

    kesin ve sabit olan kafirlerin tekfir edilmemesini, onların yollarından şüphe edilmesini itikadi bir kayma olarak ayetlerde açıklanmıştır.

    Allah c.c yardımcımız olsun
#02.07.2010 23:36 0 0 0
  • Asiyan kardeşim


    Allah c.c senden ve ümmetten razı olsun
#08.07.2010 22:13 0 0 0