Yaşadığınız mekanı yeniden ışıklandırmak istiyorsanız aydınlatma ürünlerinde bu yıl nelerin moda olduğuna kulak verin
Modaya paralel olarak değişen dekorasyon ürünlerinde de
bu yıl gerek malzemesi, gerekse tasarımlarıyla aydınlatma malzemeleri göze
çarpacak kadar büyük. Maksimal tasarımların öne çıktığı ışıklandırmalar, aynı
zamanda evin genel çizgisiyle kontrast bir görüntü de oluşturuyor. İşte evini ya
da ofisini yeniden ışıklandırmak isteyenler için, yılın trendleriyle ilgili
ipuçları:
Yeni sezonla birlikte aydınlatmada plastik görüntüler tamamen azalıyor. Ucuz malzemeler yerini daha gösterişli malzemelere bırakıyor.
* Aydınlatma armatürlerinde tercih edilen malzemeler sezonun trendlerini yansıtan Murano cam, bohemia kristali, alüminyum, kumaş, kağıt, krom, bronz ve bakır olarak çeşitleniyor. Üfleme tekniğiyle yaratılmış el yapımı renkli Murano cam ve kristal avizeler; düz hatlı, köşeli ve yalın mobilyalarla birlikte kullanılıyor.
* Kübik formlu, minimal çizgideki abajurlar siyah dantel kumaşlarla giydirilerek hem çarpıcı hem de klasik bir görünüme büründürülüyor.
* Hiçbir zaman eskimeyen retro akımın etkisiyle nostaljik formlar ve tasarımlar yeni malzemelerle yorumlanarak, yeniden canlandırılıyor.
* Eskiden yalnızca ışık kaynağı olarak kullanılan, abajur ve avizelerin içine gizlenen ampuller, artık esaretlerinden kurtuluyor. Birer tasarım objesi haline gelen avizelerde ampulü çıplak bırakan ya da ampul formuna öykünen tasarımlar çok gözde.
* Yeni sezonda renk ve malzeme seçimleri, hiçbir dönem olmadığı kadar geniş çeşitlilik ve çok seslilik sergiliyor.
* Tasarımda renkten çok, form ön plana çıkıyor. Tüm ürünlerde beyaz cam kullanımı gündeme geliyor; diğer yandan sezonun en iddialı trendlerinden biri olan altın ve gümüş varak. Yalnız avizeler değil, abajurlar ve lambaderler de varakla ihtişamlı bir görünüme bürünüyor.
* Daha klasik bir tarzınız varsa, antik tarzda eskitilmiş görüntülü aydınlatma ürünlerini seçebilirsiniz.
* Modern dekorasyondan hoşlanıyorsanız, daha yalın ve düz hatlı aydınlatma ürünleri size göre.