1.Kural: Ön teker ile arka teker arası mesafe otomobilin kendi tekerinin yaklaşık (+/-) 3 katı olmalıdır.
Bir otomobil tasarlanırken genelde çizime tekerlerden başlanır ve tekerlerin ölçüsü gövdenin tasarımında referans alınır. Otomobilin boyu, yüksekliği tekerlerin yapısına göre değişecektir. Profesyonel tasarımcıların bazı eskizlerini incelediğimizde, dinamik bir perspektifte çizilmiş, marker ile renklendirilmiş o mükemmel eskizlerde otomobillerin kocaman lastikleri olduğunu görürsünüz. Büyük lastikler otomobili daha güzel, daha güçlü ve daha çekici gösterebilir ancak unutmamak gerekir ki bu tip çizimler artistik(sanatsal) çizimlerdir ve bu tasarımları gerçeğe aktarmak istediğinizde, modellemek istediğinizde tasarımınız ve yansıttığı duygu ister istemez değişecektir. Eskizi o haliyle modelleyecek olsanız tasarımınız oyuncak araba gibi olacaktır. Bu durumda ister istemez yine kurallara uyma zorunluluğu ortaya çıkar. Tekerlerin çok büyük olması ve bahsettiğimiz ilk kurala aykırı olması çeşitli sıkıntılara yol açacaktır.(Kabin alanının daralması, otomobilin kendi dinamik yapısının bozulması vb.) Konsept(kavramsal) otomobillerde bu tip sınırlamalara rastlamayabiliriz ancak seri üretim araçlarda maliyet vb. sıkıntıların olduğu da göz ardı edilmemelidir. Belli teknik verilerin dışına çıkıldığında oluşacak ağırlığın artması, şasinin uzaması, yakıt tüketiminin artması gibi birçok olumsuz özellik hiçbir firmanın kabul edebileceği bir yük değildir. 3 teker uzunluğunda şasi kuralının ihmal edilmesi demek, daha uzun ve ağır bir otomobil demektir ve bu da otomobili hareket ettirmek için daha fazla enerji harcanması anlamına gelir.
2.Kural: A sütunu ile teker merkezi arasında doğru orantılı bir ilişki vardır. A sütununun yerleşimi, pozisyonu çok önemlidir. A sütununun merkezinden ön teker merkezine bir çizgi çizdiğimizde A sütunu adeta teker merkezine uzanıyormuş gibi görünmelidir.
Teknik sebeplerden dolayı bu kural önden çekişli ve arkadan itişli otomobillerde farklılık gösterebilir. Önden çekişli otomobillerde ön tekerler motorun arkasında konumlandırılır. Bunun sebebi vites sisteminin yanı sıra motorun yatay yerleşimidir. Bu detayı özellikle Peugeot 407'de görebilirsiniz. Ön tekerler ön kapıya çok yakındır ve ön kapının ön açılış çizgisi geriye doğru çekilmiştir.
Arkadan itişli otomobillerde ise genellikle motor uzunlamasına yerleştirilir ve ön tekerler otomobilin ön tampon köşelerine yakındır.
Bu kuraldan şöyle bir sonuç çıkarabiliriz: A sütununun kesimi ön teker merkezine sağlıklı bir kavisle uyumlu olmalıdır. Arkadan itişli otomobillerin ön tekerleri ön tamponlara daha yakın çizilmelidir, önden çekişli otomobil tasarlıyorsak tekerler ve a sütunu daha dar alanda yer alacaktır, ön teker biraz daha geride yer alacaktır.