Terfinizin Hakkını Verin

Son güncelleme: 18.02.2013 13:49
  • terfi etmek - terfi ettikten sonra yapmanız gerekenler - iş ve kariyer - iş hayatı önerileri
    Bu önerileri dikkatle okuyun ve terfinizin hakkını verin.




    Çok çalışıp patronunuzun gözüne girmeyi başardınız ve sonunda ilk terfinizin haklı gururunu yaşıyorsunuz. Bu olay kariyerinizde heyecanlı bir dönemin başlangıcını belgeler. Daha fazla sorumluluk daha fazla mesai ve daha fazla maaşa hazır olun. Ancak aynı zamanda daha fazla baskı ve stresi de hazır olmalısınız. Yeni terfi eden çalışanlardan bazıları hemen yeni unvanının hakkını vererek yüksek bir verimlilikle çalışmaya başlarken bazıları bu yeni role adapte olmakta biraz zorlanır. Eğer sizde terfi hikayenizin kötü bir sonla biteceğinden endişeleniyorsanız, ileriye bakın ve pozitif düşünerek bu endişelerinizi kontrol altına alın. Şimdi size terfinizin hakkını verebilmeniz için bazı önerilerde bulunacağız.


    Sorumluluklarınızı belirleyin


    Terfi size önerildikten sonra akla gelebilecek ilk mantıklı soru: “Yeni pozisyonun sorumlulukları nelerdir?” Şirkette bir zamandır çalışıyorsunuz ve tabii bu pozisyonundaki çalışanın neler yaptığını biliyorsunuz ancak daha çok şey bilmelisiniz. Yeni işiniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz o kadar iyi işinize hazırlanabilirsiniz ve sorunlarla o kadar iyi başa çıkabilirsiniz. İlk olarak üstünüzden görev tanımınızı yazılı olarak isteyin; şirketin sizden beklentilerinin açık bir şekilde ifade edildiğine emin olun.


    Açık bir şekilde tanımlanmış bir görev tanımı sizi sürprizlerden koruyacaktır ve gelecekte yaşanabilecek yönetimle ilgili tartışmaların sayısını azaltacaktır. Bu sayede yeni görevinizin sorumluluklarını daha rahat yerine getirebilirsiniz. Görev tanımınızı ve sorumluluklarınızı öğrendikten sonra kendi el kitabınızı oluşturun ve her başarınızı buraya yazın. Şirket için çabuk ve sürekli bir pozitif etki yaratan her yeni kararınızda bunu kitabınıza not edin; ana sorunun ne olduğunu, nasıl başa çıktığınızı ve şirketin bu karardan sonra ne durumda olduğunu yazın. İlerleyen zamanlarda, üstleriniz sizin ilerlemenize bakmak istediğinde onlara gösterebilecek yazılı bir belgeniz olacaktır.


    Hiyerarşiyi gözden geçirin


    Kimin için ve kimlerle çalışacağınıza ve şirket içi hiyerarşiye detaylı bir şekilde göz atın. Yeni terfinizden sonra başka bir müdüre rapor verecek olabilirsiniz. Eğer durum böyle ise onun kime rapor verdiğini, onun ve kendinizin kıdemini ve hangi konularda ne gibi önceliklere sahip olduğunuzu araştırın. Hiyerarşiye aşina olduktan sonra yeni iş arkadaşlarınızın kimler olduğu, hangi konularda yoğunlaştıkları ve onlarla ne gibi konuları paylaşmanız gerektiği hakkında daha iyi bir fikre sahip olursunuz.


    Terfi, şirketin size inandığını ve sizin bu riske değdiğinizi belirtse de iş ilişkilerinizi iyileştirmeniz gerekebilir. Bu durum eğer daha çok otoritesi olan bir pozisyona terfi ettiyseniz kötüye gidebilir. Negatif düşünmek yerine iş ilişkilerinizi nasıl daha iyi yapabileceğinizi düşünün. Eğer kendi işinizi yaparken herkesle iyi anlaşır ve aynı zamanda altlarınızın iş yapmalarını sağlayabilirseniz; altınızda çalışanlar ve üstleriniz sizin hakkınızda pozitif düşünecektir. Bu da üstlerinizin size daha çok güvenmesini ve sizin doğru tercih olduğunuza olan inancın artmasını sağlayacaktır.


    Kendinizi geliştirin


    Terfi, alışılmamış bir çevre ve acilen öğrenilmesi gereken yeni işleri beraberinde getirir. Bu zorlu bir engel olsa da yeniliğe ve gelişime ne kadar açık olursanız, o kadar kolay ve hızlı ilerlersiniz. Yeni işler yeni beceriler öğrenmeyi gerektirir; yeni işinizin sizden istediklerini yerine getirebilmek ve sektörünüzde ilerleyebilmek için boş zamanlarınıza uygun bir şekilde ders almayı düşünebilirsiniz. Birçok şirket bu fikri desteklemekte ve çalışanları için bu derslerin parasını ödemektedir, tabii dersleri geçebildiğiniz sürece. Öğrenmeye başladığınızda bu sizin daha ileri gitmenize olanak sağlıyor mu diye bakın.

    AskMen alıntı
#18.02.2013 13:49 0 0 0