Bir Model, Bir Ömür: Honda Civic

Son güncelleme: 06.02.2014 07:16
  • Japon teknolojisi, kaba hatlar ve başarı: Karşınızda Honda Civic ve geçmişi!

    Hem Japonya’da hem de Kuzey Amerika’da ilgi çekmeyi başaramayan Honda 1300 gibi kendine özgü arabalar geliştirdiği dönemin ardından Honda, 1970’lerin başında tamamen yeni bir model üretmeyi kafasına koydu. Böylelikle Honda, 1972 yılında Civic adı verilen klasik bir araç piyasaya sürerken bu müthiş hamlesi ile hiç de iyi gitmeyen tüm işlerini bir anda tam tersine çeviriyordu! Aracın ekonomisi, güvenilirliği, sağlamlığı ve düşük maliyeti, tam da yakıt fiyatlarının yükselişe geçtiği o devirde ilaç etkisi yaratacaktı.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage


    Birinci jenerasyon Honda Civic, 1972 ile 1979 yılları arasında görev yaptı. 1972 yılında tanıtılan ancak 1973 model yılı ile satışa sunulmuş olan araç 1,169 cc’lik dört silindirli su soğutmalı motor tarafından güç alırken önden fren disklerine, yaslanan sentetik kumaş içe gömük koltuklara, gösterge panosunda yağay ağaç aksanlarına, opsiyonel klimaya ve AM/FM radyoya ev sahipliği yapıyordu.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage


    Honda Civic’in ikinci nesli ise 1979 yılında hayatlarımıza giriş yaptı. Bu araç da 1980 model yılı ile piyasaya sürülürken aracın üretimi 1983 yılında durduruldu. İkinci nesil Honda Civic daha büyük ve daha köşeli oluşunun yanı sıra artırılmış motor gücü ile birlikte geliyordu.

    noimage


    noimage

    İkinci neslin üretimi sona erince üçüncü jenerasyon ile karşımıza çıkmak için hiç beklemeyen Honda Civic, 1983 yılında 1984 model yılı ile hemen yeni modelini tanıttı. 1987 yılına kadar 4 3 sene boyunca görev yapan emektar araç 1987’de dükkanı dördüncü nesil Civic’e devrediyordu.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage


    1987 senesinde yeni Civic daha büyük boyutlar ve daha alçak bir kaput çizgisi ile karşımıza çıktı. Tüm dünyada birçok model ve donanım seçeneği ile sunulan araç, Honda’nın hedeflediği başarıya ulaşıyordu. 1987’de başlayan macera 4 yıl sonra 1991 senesinde beşini neslin varışıyla son buldu.

    noimage

    noimage

    noimage


    1991’de tanıtılan yenilenmiş Civic yine artırılmış boyutlarda bizleri selamlıyordu ancak beşinci jenerasyon, adeta şık tasarımına alışık olduğumuz o modern Honda Civic’e atılan ilk adım niteliği taşıyordu. Şimdiye kadar üretlien tüm Honda Civic’lerden daha aerodinamik bir tasarıma sahip olan araç bir yandan da spor bir coupe modelini andırıyordu. Kısacası bu dönemde Civic denince aklımıza ilk olarak şık tasarım gelecekti. 1992 ile 1995 seneleri arasında görevini hakkıyla yapan araç 1996 yılında yeni Civic’in gelmesiyle emekliye ayrıldı.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage



    İşte Civic dediğimiz zaman eski yeni herkesin gözünde canlanan ilk imaj! Honda’nın Civic modeli ile başarıya doymadığı bu dönemin temelleri 1996 yılında atıldı. Büyük küçük herkesin yakından tanıdığı büyük, geniş, köşeli ancak bir o kadar da şık bir tasarıma sahip olan Civic, altıncı nesli gurur ve başarı ile selamlıyordu. 2000 yılına kadar birçok model ve versiyon ile araba severlerin gönlünü fetheden ve ismini hafızlara altın harflerle kazıyan araç, 2000 yılında yerini yedinci nesle bırakmaya karar verdi.

    noimage

    noimage

    noimage


    2000 senesinin Eylül ayında yedinci nesil Hodna Civic piyasaya sürüldü. Elden geçirilmiş araç önceki modelinin dış uzunluklarını koruyor olsa da düz arka taban sayesinde iiç kabin hacmi biraz daha genişliyordu. 2005 yılında yedinci jenerasyon Honda Civic, başarılarını sekizinci nesle devretti.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage


    2005’ten 2011 yılına kadar görev yapan yeni Honda Civic modern tasarımı ile tam zamanında yenilenerek günün araba stillerine ayak uydurmayı başarıyordu. 6 yıllık yolculuk sonunda günümüzde kullanımda olan modele bayrağı teslim ediyor, ve kenara çekiliyordu sekizinci Honda Civic.

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage

    noimage


    2011 yılında yepyeni bir tasarım ile karşımıza çıkan araç ilk olarak 13 Aralık 2010 tarihinde Honda tarafından “enerjik, aerodinamik ve gösterişli” olarak yorumlanan bir tasarım ile halkın beğenisine sunuldu. Aracın hem coupe hem de sedan konsept modelleri 10 Ocak 2011’de Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı’nda (NAIAS) tanıtıldı.
    Günümüzde sokak ve caddelerde sık sık karşılaştığımız Honda’nın başarılı Civic modelinin 1972 yılından başlayarak 2013’e kadar zorlu ancak bir o kadar da eğlenceli bir yolculuk atlattığını söyleyebiliriz. Japon teknolojisi, güvenlik donanımı ve şık tasarımı ile Honda’yı gururla temsil eden aracın yeni nesillerini merakla beklediğimizi belirtmek isteriz. Sonuçta bir modelden 9 farklı jenerasyon üretebilen bir markadan onuncu nesli neden beklemeyelim ki?




    TRaraba.com
#06.02.2014 07:16 0 0 0