Önce Kaygısızlar, sonra Mazhar Fuat ikilisi, arada İpucu Beşlisi ve son olarak Mazhar Fuat Özkan ya da tercih edilen adlarıyla MFÖ& Otoriteler tarafından Türkiyenin gelmiş geçmiş en önemli topluluğu kabul edilen grup karşımıza bu isimlerle çıktı, 1965ten bu yana. "İlk" albümleri Ele Güne Karşı yayınlandığında aslında yirmi yıllık bir topluluktu Mazhar Fuat Özkan. Mazhar Fuat adıyla yayınlanmış bir buçuk 45lik (Türküz Türkü Çağırırız / Güllerin İçinden ve Lale Akatın Elveda Mutluluğum Merhaba Acılarım plağının arkasında yer alan o unutulmaz Hekimoğlu) ve bir albüm (Türküz Türkü Çağırırız) ile İpucu Beşlisi adıyla yayınlanmış bir 45liğe (Heyecanlı / Hop Otur Hop Kalk) imza atan topluluk, Kaygısızlar adıyla da birkaç plak yapmış, Barış Mançoya eşlik ettikleri dönemde, Mançonun unutulmaz plaklarında çalmıştı.
Mazhar Fuat Özkanın temeli 1960lı yılların hemen başında atıldı: Fuatla Mazhar tesadüfen tanıştı, anlaştı, müzik yapmaya başladı. Bu tanışma konusunda rivayet muhtelif& Ama nesne ve özneler belli: Mazhar Alansonun elinde bir Beatles plağı gören Fuat Güner, plağı beraber dinlemeyi önerir, eve giderler; dinlerken bir ara gitar ele alınır, akorlar çalınmaya başlar ve beraber müzik yapabileceklerini anlarlar. Plak kesin Beatles plağı ama albüm adı konusunda çelişkili bilgiler var. Tanışma yeri de kimi zaman bir pasaj, kimi zaman belediye otobüsü ya da Kadıköyde bir çay bahçesi.
Kaygısızların ilk kadrosunda, Mazharla Fuatın yanında Ali Serdar ve Semih Oksay var. Topluluğun katıldığı ilk büyük sahne gösterisi de 1965 yılında üçüncüsü düzenlenen Boğaziçi Festivali. Yarışmalı festivalde Erol Büyükburç, İlham Gencer, Yurdaer Doğulu, Silüetler gibi dönemin önemli şarkıcı ve topluluklarıyla sahne alan Kaygısızların, bol bol ödül dağıtılan yarışmadan ödül alamayan tek topluluk olarak çıkmaları bir talihsizlik. Kaygısızlar, yarışmada beğeni toplamışlar, Münir Tireliye göre "tipik bir rahatsız beat kuşağını temsil eden bir poz vermişler ve bu festival konusunda da kaygısız tavırlarını sürdürmüşlerdi."
1967ye kadar kendi kanatlarıyla uçan Kaygısızlar, o yılın sonlarına doğru Barış Manço ile birleşti ve birbiri ardına plaklar yaptı. Kol Düğmeleri, Seher Vakti, Kızılcıklar, Bebek, Unutamıyorum, Ağlama Değmez Hayat, Kirpiklerin Ok Ok Eyle, Kağızman hep bu dönemin şarkıları. Barış Manço Kaygısızlar ortaklığı, verilen ürünlerin kalitesi ile takdire şayan ancak kısa süren bir ortaklık olması itibariyle üzücü. Barış Mançonun erken dönem kayıtları içerisinde en başarılıları Kaygısızlarla yapılanlar. O döneme dair söylenecek çok söz var ama yazı kısa olmak zorunda. Bu dönemi, daha gencecik bir gitarist olan Fikret Kızılokun da zaman zaman Kaygısızlar kayıtlarına katılarak ve konserlerde çalarak dinleyici karşısına çıktığı bilgisiyle kapatalım.
1969 yılında, Mançodan ayrıldıktan hemen sonra, bir 45lik plak yapan Kaygısızlar, Son Gece adlı bu ilk plaklarıyla pek başarı elde edemedi. Beraberliklerini, Mazhar ve Fuat dışında sürekli değişen elemanlarla sürdüren topluluk, bir süre sonra kaçınılmaz olarak Mazhar Fuat ikilisine evrildi.
Mazhar Fuat, 1971 yapımı Türküz Türkü Çağırırız albümüyle ilgi topladı. Güllerin İçinden, Adımız Miskindir Bizim gibi sonradan ünlenecek şarkıların da yer aldığı albümün en ilginç şarkılarından biri, Nerde Hani, yıllar sonra Mazhar Alansonun Cem Yılmazla birlikte oynadığı Her Şey Çok Güzel Olacak adlı filmde Bu Ne Biçim Hikaye Böyle adıyla kullanıldı ve güzel klibinin ötesinde, Cem Yılmazın yorumuyla da ilgi çekti. Türküz Türkü Çağırırız başarılı bir albümdü ama uzun soluklu olamadı. Dönemin pop furyasında kayboldu, unutuldu. Şimdi, benim yana yakıla aradığım bir plak ve bulunamaz durumda.
1975te İpucu Beşlisi adıyla yeni bir birliktelik doğdu. Bu kez Mazharla Fuatın yanında daha önceden tanıdıkları bir genç, Özkan Uğur da vardı. Aslında Mazhar Fuat döneminde de yer alan Özkan, albümde bas çalmış ancak adını henüz Mazharla Fuatın yanına koymamıştı. Ayhan Sicimoğlu ve Galip Boransünün de katılımıyla yapılan ilk ve tek plak Heyecanlı, ileride yapılacak çalışmaların ön habercisiydi. Yıllar sonra, Dönmem Yolumdan albümünde yeniden yorumlanan bu şarkı, döneminin ötesinde bir çalışmaydı ve İzzet Özün TRT için çektiği ilginç kliple de ilgi toplamıştı. Zaman zaman TRTnin gösterdiği ancak arşivlerde çürümeye bırakılmış bu klip, Mazhar Fuat Özkanın da ilk görüntülü belgesi.
Sonrası sıkıntılı yıllar aslında: Özkan Uğurun bir dönem bağımsız kurduğu Karma adlı toplulukla yaptığı İmkansız adlı plak, birbiri ardına gidilen askerlikler, ayrı kalınmaya mecbur bırakılmışlıklar, evlilikler hep bu döneme rastlıyor. Ferhan Şensoy tarafından kurulan Ortaoyuncuların ilk prodüksiyonları Şahları da Vururlar ve Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşının müzikleri de bu dönemin ürünleri. Fuatla Özkan, bu oyunların müziklerini yapmakla kalmamış, bizzat sahneye çıkarak şarkıları canlı seslendirmişlerdi. Bu arada, Mazharla Fuatın da Egemen Bostancının Merhaba Müzik adlı gösterisinde yer aldıklarını unutmamak gerekiyor.
Bu sıkıntılı dönemin sonu, üçlünün yeniden bir araya gelmesiyle sonuçlanıyor ve müzik çalışmaları yeniden başlıyor. Önce Ajda Pekkan ve Sezen Aksuya konserlerinde yapılan vokaller, Ajda Pekkan ile yapılmış stüdyo çalışmaları, bir dönem Seyyal Taner ileyapılmış çalışmalar ve nihayetinde Ele Güne Karşı Yapayalnız&
Ele Güne Karşı Yapayalnız albümü müzik piyasasında bımba etkisi yarattı. O sene albüme adını veren parca yılın şarkısı seçildi. Daha sonraları; 1985 yılında Peki Peki Anladik, 1986 yılında Vak The Rock, 1987 yılında No Problem, 1990 yılında Geldiler, 1991 yılında Best of MFÖ, 1993 yılında Agannaga Rüşvet ve Dönmem Yolumdan, 1995 yilinda M.V.A.B , 2003 yılında MFÖ ve MFÖ Collection albümlerini piyasaya sürdüler.