es fa mi re mi re do do mi re do re do si si re do si do si la la do si la si la la do re mi es fa mi re mi re do do mi re do re do si si re do si do si la la do si la si la la la la || sol la sol fa mi mi sol fa mi fa mi mi es fa mi re mi re do do mi re do re do si si re do si do si la la do si la si la la do re mi es fa mi re mi re do do mi re do re do si si re do si do si la la do si la si la la do re mi
sol la la la, sol la si la, sol la sol, fa sol mi fa, fa fa fa fa
mi fa fa fa, mi fa sol fa, mi re re do do
re mi mi mi, re mi fa mi, re do do si si
do re re re, do re mi fa, mi re re(2kez)
fa mi fa mi, sol mi fa, fa fa fa mi,
mi re do, re mi re, re re re(2 kez)
1- "ان بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة"
“Muhakkak ki, kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır”
(Müslim, Îmân 134)
2- " بين الرجل و بين الشرك و الكفر ترك الصلاة "
“Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır”
(Müslim, Îmân 134)
3- " بين العبد و بين الكفر ترك الصلاة "
“Kul ile küfür arasında namazın terki vardır”
(Ebû Dâvut, Sünnet 14; Tirmizî, Îman 9; İbn Mâce, İkâmes-Salah 77)
4- " بين الكفر و ايمان ترك الصلاة "
“Küfür ile iman arasında namazın terki vardır”
(Tirmizî, İman 9)
5- " بين العبد و بينالشرك او الكفر ترك الصلاة "
“Kul ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır”
(Tirmizî, İman 9)
6- " ليس بين العبد و الشرك الا ترك الصلاة فادا تركها فقد اشرك "
“Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur Onu terk ederse, şirk koşmuş olur”
(İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77)
7- " ليس بين العبد و بين الشرك او بين الكفر الا ترك الصلاة "
“Kul ile şirk arasında veya küfür arasında, namazın terkinden başka bir şey yoktur”
(Darîmî, Salat, 29)
8- " العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
“Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur”
(Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)
9- " ان العهد اللدي بيننا و بينهم الصلاة فمن تركها فقد كفر"
“ Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur”
(Neseî, Salat 8)
10- " كان اصحاب محمد صلي اللهعليهو سلم لا يرون شيأ من الاعمال تركهكفر غير الصلاة "
“Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi” (Tirmizî, İman 9)
“Rasulullah bir sahabeye: “Allah’ın huzurunda çok çok secde et, çok çok namaz kıl Çünkü Allah her secde sebebiyle bir derece yükseltir ve suçlarından birini affeder” Buyurmuştur
“Muhakkak ki namazın terki insan için küfür ve şirk arasında bir durumdur” Yani insanı şirke veya küfre götürücüdür
“Yedi yaşına varmış olan çocuğa namazı öğretin On yaşına vardığı zaman kılmazsa sıkıştırın, baskı yapın Yataklarını ayırın”
“Münafıklarla bizim aramızdaki ahit namazdır Bunun için, kim namazı terk ederse, muhakkak küfretmiştir”
“Peygamberin ashabı, namazdan başka hiçbir ibadetin terkini küfür saymazlardı”
“Hırsızın en kötüsü namazından çalandır”
“temizliğini güzel yapıp,
“Temizliğini güzel yapıp, namazını vaktinde kılan, ruku ve secdeleri hakkıyla yerine getiren, kalbi huşu ve hudu içerisinde bulunan kimsenin namazı beyaz ve parlak olarak arşa çıkıp der ki: “Sen beni koruduğun gibi Allah da seni korusun” Namazı vaktinde kılmayan, temizliğine tam riayet etmezse, bu şekilde olan namaz siyah ve karanlık olarak göğe çıkar ve der ki: “Sen beni zayi ettiğin gibi Allah da seni zayi etsin” Sonra Allah’ın dilediği zamana kadar orada durur, ve eski kaftan gibi onu dürüp yüzüne çarparlar”
“Allah TeÂla, kullarına şehadet kelimesinden sonra, namazdan daha sevgili bir ibadeti farz kılmamıştır Eğer namazdan daha sevgili bir ibadet olsa idi, onu melekler yapardı Halbuki onlar daima namaz üzeredir Bir kısım rükuda, bir kısımı secdede, bir kısmı ayakta bir kısmı da oturmaktadır”
“Bir kimse bile bile, bir vakit namazını terk ederse, kafir olur (kafire benzer)
“Suyun kiri temizlediği gibi, beş vakit namaz da günahları siler temizler”
“Namaz dinin direğidironu bırakan dinini harap etmiş olur”
“sahabeden birisi Rasulullah (Sallallahu Aleyhi Vessellem’e) “Dinin en faziletli ameli hangisidir” diye sorduklarında, Rasulullah, “vaktinde kılınan namazdır” buyurmuşlardır
“Cennetin anahtarı namazdır”
“namazı ilk vaktinde kılanın, son vaktinde kılana göre üstünlüğü, ahiretin dünyaya olan üstünlüğü gibidir”
“Rasulullah bir sahabeye şöyle dedi: “Allah’ın huzurunda çok çok secde et, çok çok namaz kıl Çünkü Allah, her secde sebebiyle, bir derece yükseltir ve suçlarından birini affeder”
“Hiçbir Müslüman yoktur ki, namaz vakti gelince, abdestini güzelce alıp, ruku ve huşuyu tam manasıyla yerine getirerek namazını kılsın da, bu namaz, büyük günahlardan olmayan geçmiş günahlarına kefaret olmasın Ve bu kefaret ömrü boyunca devam edip gider”
“rasulullah bir kutsi hadiste şöyle buyurmuştur: ‘Allah Teâla buyurdu ki:”Ben Muhammed ümmeti üzerine beş vakit namazı farz kıldım Bunları vakitlerinde kılıp gelen kimseyi de cennete koyacağımı ahdettim Namazlarına devam etmeyen kimseye ise hiçbir ahdim yoktur”
“Uyku sebebiyle, namazı terk etmek bir kusur sayılmaz Uyanık halde iken farzın terk ve geciktirilmesinde günah vardır”
3 su bardağı un
1 su bardağı ılık süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 yumurta (akı hamura sarısı üzerine
Küçük paket kuru maya (instant maya)
1 tatlı kaşığı toz şeker
tuz
çörek otu
İç harcı için:
çekirdeği çıkarılmış doğranmış zeytin
üzeri için:
susam
yumurta sarısı
sıvı yağ
Hazırlanışı
Yoğurma kabına un alınır ve kuru maya,tuz,çörekotu,şeker eklenir ve harmanlanır.
Sıvı yağ eklenir ve yavaş yavaş ılık süt eklenerek yoğurulup yumuşak kıvamlı bir hamur elde edilir,iki katı kadar kabarıncaya kadar dinlendirilir.
Kabaran hamurdan minik bezeler alınır çay tabağı kadar açılıp içine zeytin harç konup ağzı kapatılır.
Üzerine yumurta sarısı ve sıvıyağ karışımı sürülüp,susam serpilip 175 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.afiyet olsun.